• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,03%39 573,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,03%39 573,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • 22.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ahvatle ostma ja töötama

Kliendid pole teenindusega rahul, töötajad pole innustunud, omanikud kaotavad raha -- täna on see mitmete firmade probleem Eestis, nagu majandusuudiste põhjal järeldada võib.
Lääne uurimuste tulemustele tuginedes on kirjeldatud probleemi põhjus tippjuhtides. Nad pole hoidnud tasakaalu töötajate, klientide ja omanike huvide vahel. Töötajate huvi on saada omanikelt võimalus ennast arendada. Klientide huvi on oma raha eest teenindajatelt väärtust vastu saada. Omanike huvi on klientidelt saadud rahast kasumit teenida.
Organisatsiooni allakäigu peatamise esimene samm on hinnata visiooni ja strateegia paikapidavust. Vajadusel tuleb seda muuta. Teine tähtis samm on määratleda arvulised näitajad, mis kajastavad strateegia elluviimist. Arvuliste näitajate seadmisel tuleb lähtuda kolme grupi -- töötajate, klientide ja omanike -- huvidest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Iga tippjuht peaks omama enda töölaual «armatuurlauda» 5--10 strateegilisest arvnäitajast. Juhtimisel on arvnäitajad abiks siis, kui teatakse näitajatevahelist põhjuslikku seost.
Näide: Põhja-Ameerika juhtiv kaubanduskett Sears Roebuck suutis muutuda viie aastaga 30% kasumlikumaks. Protsess selleni oli järgmine. Uus peadirektor Anthony Rucci alustas 1990. a alguses esiteks sellest, et ta teadvustas kuni iga reatöötajani välja, mitu senti igast dollarist firma täna kasumit teenib. Teiseks teadvustati igale töötajale firma maine klientide silmis. Kolmandaks loodi töötajatele paremad võimalused ennast arendada.
Reaalne silmaganähtav muutus sai alguse «armatuurlaua» juurutamisest töökohal. Tuginedes mõõtmistulemustele loodi juhtimismudel, mille efektiivsust jälgitakse seitsme peamise arvnäitaja abil. Leiti, et töötajate suhtumine oma töösse ja suhtumine firmasse ennustavad töötajate käitumist klientidega. Viimane näitaja ennustab omakorda klientide muljet, see aga klientide püsimist ning klientide ettepanekuid. Klientide mulje ja püsimine ennustavad omanikke huvitavaid finantsnäitajaid. Keskendudes mõõtmisele muudeti üks madala maine firma töötajate, klientide ja investorite silmis ahvatlevamaks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele