• OMX Baltic−0,29%301,41
  • OMX Riga0,11%894,38
  • OMX Tallinn−0,09%2 067,57
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,72
  • S&P 5000,00%6 204,95
  • DOW 300,00%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,29%8 735,71
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,29%301,41
  • OMX Riga0,11%894,38
  • OMX Tallinn−0,09%2 067,57
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,72
  • S&P 5000,00%6 204,95
  • DOW 300,00%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,29%8 735,71
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 02.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poliitiku asemel valida reklaamija

Erinevalt reakodanike iroonilisest suhtumisest valimisplakatitesse, kuulsin EM-Internationali turunduskoolituses osalejatelt: hea, et poliitikud oma sõnumi massideni viimisel kasutavad professionaalide abi.
Vastandlik suhtumine reklaami ja suhtekorralduse asjatundjate panusesse poliitikute sõnumi vormimisel peegeldab tegelikult laiemat küsimust: millised on turundusteenuste sisseostmise võimalused ja piirid erakonnas kui teabeorganisatsioonis?
Teabeorganisatsioonil ei tasu firma imago kujundamist ja strateegilist planeerimist firmasisesest identiteedi kujundamise protsessist lahus tellida. Kui partei nimekirja esimeses kolmandikus kandideerija kehitab loosungi peale õlgu ega tunne oma seotust selle tekkeloo ja sõnumiga, muutub ka slogan ise õõnsaks. Tuleb nõustuda, et vähesed erakonnad on endale loonud identiteedi, kus otseses seoses on tegutsemise eesmärk ja inimesed, kes neid ideid järgivad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kindlasti saab partei kasutada suhtekorralduse professionaale kommunikatsiooni auditeerimiseks, meedia monitooringuks ja reklaamürituste korraldamiseks. Kui aga suhtekorraldaja pääseb konsultandi rollist parteisisest poliitilist otsustusprotsessi korraldama või asendab poliitikuid arvamusliidritega suheldes, võib valija ühel päeval küsida: «Milleks peame valima nende poliitikute vahel, kas ei oleks lihtsam hääletada otse ühe või teise reklaamiagentuuri või PR-firma poolt?»
Teabeorganisatsiooni konkurentsieelis on tema unikaalne kompetentsus info hankimisel, töötlemisel ja esitamisel. Kui seda saaks tervikuna tellimustööna osta, kaotaks teabeorganisatsiooni enda olemasolu mõtte.
Iseküsimus, kui suur on nende valijate osa, kes praegu on valmis parteisid teabeorganisatsioonidena käsitlema. Võib-olla piisab paljudele tõepoolest meeldejäävast jama-loosungist ja spontaanne tuntus mõõdab poliitiku eelistamise tõenäosust sama hästi kui tarbija ostukäitumist kohvipakke täis laotud kaupluseriiuli ees?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele