• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kindlustajate raha lugemise aeg

Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) TIR-osakonna juhatajal Lauri Lustil on kiired päevad. Ettevalmistamist vajavad nõuded Inges, Leks ja ASA Kindlustusele, kes kindlustavad ERAA eritingimuste nime all autovedajate garantiisid TIR-tollisüsteemi ees. Esimestel 1996. aastal välja antud eritingimustel täitub kaks aastat ja kolm kuud ehk kehtivusaeg, mille jooksul on võimalik esitada kahjunõudeid.
Esimeste kahjunõuete esitamisest saab proovikivi TIRi tagatissüsteemile Eestis.
Enamik kindlustusseltse on loobunud TIRi riskide kindlustamisest juba enne esimest proovikivi. Loobumise põhjus on suur risk Venemaal toimuvate tollipettuste tõttu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kolmel TIRi riskide kindlustamist jätkaval kindlustusseltsil tuleb alla neelata ligi 29 miljoni kroonine kahjusumma. Sellise summa ulatuses on Lauri Lusti andmetel praegu üleval peamiselt Venemaa suunal kahe aasta jooksul tekkinud kahjunõudeid.
Ähvardavad suurkahjud pole kindlustusseltse siiski veel pannud kaaluma loobumist TIRi riskide kindlustamisest. Inges Kindlustus peab oma garantiiks kuulumist Ingostrahhi gruppi, mille kaudu teostab edasikindlustamist. Ingostrahh on harjunud laevade jm suuremate objektide kindlustamisega, Eesti autovedajate tolliriskid on neile tühine risk.
Leks, kes peab endale kuuluvaks 10--20% ülalolevatest kahjunõuetest, kinnitab samuti, et ei pea plaani lõpetada TIRi garantiide kindlustamist. Kõne alla võib tulla kindlustuspoliisi hinna tõstmine.
Kindlustuste lahkumisel TIRi tagatissüsteemist oleksid alternatiivid nukrad. Vedaja peab deponeerima tagatiseks olevad 50 000 dollarit. Sellises suuruses vabu käibevahendeid pole aga praegu vist ühelgi Eesti autovedajal. Teine võimalus on pantida oma veokid, ERAA-le, kes võtab garandi kohustused enda kanda. Seegi pole meeldiv väljavaade, sest arvestades praegust kahjusust peaks vedajad kahe aastaga loovutama ERAA-le oma autosid ca 28 miljoni krooni eest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele