Finnairi rahvusvahelise osakonna direktor Eero Ahola kinnitas, et firmal on kavas sõlmida koostööleping mõne Rootsis tegutseva lennufirmaga või alustada lendamist omaenda lennukitega.
«Otsuseid pole veel vastu võetud. Uurime parajasti mitut alternatiivi ning üritame Rootsi siseliinidel lende võimalikult ruttu korraldama hakata,» ütles Ahola. Otsuse peaks Finnair vastu võtma hiljemalt augustis.
Partnerit on Finnair Rootsist juba pikemat aega otsinud. Ülesanne ei ole lihtne, sest peaaegu kõik siselende korraldavad väikefirmad on juba mõne muu suurema lennufirmaga koostöös. Päris tillukesi lennukompaniisid arvestamata on päris vaba veel vaid Göteborgis tegutsev 13 lennukiga Flying Enterprise, kellega on juba veidi ka koostööd proovitud.
Göteborgi firma direktor Eigil Jakobsen on varem väljendanud soovi süvendada koostööd Finnairiga. Rootsi siselendudest neljandik kuulub Norra firmale Braathens, kellega Finnair samuti paari aasta eest koostööplaane pidas. Plaanid takerdusid aga mitmel põhjusel, põhiliselt erineva boonussüsteemi tõttu. Nüüd üritavad nad läbirääkimisi uuesti üles soojendada.
Finnair on asunud välja uurima, mis laadi koostööd üldse on võimalik teha üle lennuliitude piiride. On ju Põhja-Euroopa kolme suurema lennuühenduse vahel ära jagatud -- Finnair kuulub British Airwaysi juhitavasse One Worldi, Braathens aga on liitunud Hollandi KLMiga. SAS ja Lufthansa kuuluvad Star Alliance'i ühendusse.
Siseriiklikke lende tahab Finnair Rootsis korraldama hakata selleks, et saada oma Arlandalt väljuvatele välislendudele reisijaid juurde. «Ligi pooled meie lennureisijatest elavad Stockholmi piirkonnas. Soovime oma teenust kättesaadavamaks teha ka ülejäänud 50 protsendile,» selgitab Ahola.
Stockholmi Arlanda lennuväli on Helsinki-Vantaa järel Finnairi tähtsaim sõlmpunkt maailmas, sealt väljuvate välislendude arvu on pidevalt suurendatud. Praegu lendab Finnair Arlandalt 17 sihtpunkti. Rootsist saadakse umbes miljon reisijat aastas, Rootsis on Finnair välislendude mahult teisel kohal.
Autor: TS