Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ajab merekaatrid maksuvabasse riiki

    Ei saa nõustuda Äripäeva artikliga «Maksuvaba riik varjab lukskaatri omanikku»(27.04). Maksuvabas riigis ja võõra lipu alla kaatri registreerimine on tihti ainus võimalus Eesti bürokraatiast läbimurdmiseks.
    Eestis on ca 5000 väikelaeva. Meresõiduohutuse seaduse järgi on väikelaev kuni 24 m pikkune paat, kaater või jaht. Pikem veesõiduk on laev. Väikelaeva võiks võrrelda sõidukiga, laeva bussi või veokiga. Sama loogika võiks kehtida neisse suhtumisel.
    Kahjuks on teede- ja sideministeeriumi ning veeteede ameti vastutavatel ametikohtadel endised reisi-, kauba- ja kalalaevade juhid, kes ei mõista väikelaevanduse omapära. Nad on minetanud orienteerumisvõime enda produtseeritud seadustes ja määrustes ega kujuta enam ette seaduste väärastunud toimet tegelikkuses. Nende meelest üle 12 m pikad paadid, kaatrid ja jahid kuuluksid registreerimisele laevaregistris ehk olema kinnistatud kohtute kaudu. Seega võiksid ka sõidukid olla kinnistatud analoogiliselt kinnistutele kohtute juures.
    Meresõiduohutuse seaduse järgi võib ka alla 24 m pikkune veesõiduk olla laev, kui seda kasutatakse kutsetööks või majandustegevuseks. Näiteks kalalaev. Laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seadus loeb väikelaevaks ka alla 12 m pikkuse laeva -- professionaalses kasutuses oleva meresõiduki. Seega, alla 12 m pikk kalalaev on väikelaev. Mõlemat seadust kokku lugedes saame, et väikelaev on kuni 24 m pikkune paat, kaater või jaht ja kuni 12 m pikkune laev.
    Loogiline oleks, et väikelaevad on väikelaevaregistris ja laevad laevaregistris, selline on ka maailmapraktika. Kas kinnistada väikelaev kohtute juures nagu kinnisvara või mitte, peaks olema omaniku, mitte ametnike otsustada.
    Laevaregistrisse registreerimisega kaasneb ülibürokraatlik 2-3 kuud kestev protseduur, kus iga liigutust tuleb notariaalselt tõestada. Laevade klassifitseerimise nõudeid on väikelaevaomanikel võitmatu täita. Tulemus: laevaregistris on ca 500 laeva, enamikus kalalaevad, vaid 12 pärislaeva, mitte ühtki paati, kaatrit ega jahti meresõiduohutuse seaduse mõistes. Pärislaevad registreerivad end Küprosel.
    Väikelaeva registreerimine laevaregistrisse on absurdne ka seetõttu, et laeva ei tohi juhtida amatöörilubadega, ning näiteks Soomes peab laevaregistris oleva paadi juht tellima lootsiteenuse ja läbima kaubalaevade terminaalis tolliprotseduuri.
    Maksuvabas riigis on merekaatri registreerimine paratamatus, mitte maksudest kõrvalehiilimine või omaniku varjamine. Allakirjutanugi otsustas registreerida väikelaeva USAs: ülevaatustel ei pea käima ega omama juhilube. Vesi, elekter, kapital voolavad ikka sinna, kus takistus väiksem.
    Kui väikelaevnikel jääb merele minemata, kannatab ka üldine ohutus merel, kuna kedagi pole uppujale appi ruttamas -- merel ametnikke pole.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.