Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ajab merekaatrid maksuvabasse riiki

    Ei saa nõustuda Äripäeva artikliga «Maksuvaba riik varjab lukskaatri omanikku»(27.04). Maksuvabas riigis ja võõra lipu alla kaatri registreerimine on tihti ainus võimalus Eesti bürokraatiast läbimurdmiseks.
    Eestis on ca 5000 väikelaeva. Meresõiduohutuse seaduse järgi on väikelaev kuni 24 m pikkune paat, kaater või jaht. Pikem veesõiduk on laev. Väikelaeva võiks võrrelda sõidukiga, laeva bussi või veokiga. Sama loogika võiks kehtida neisse suhtumisel.
    Kahjuks on teede- ja sideministeeriumi ning veeteede ameti vastutavatel ametikohtadel endised reisi-, kauba- ja kalalaevade juhid, kes ei mõista väikelaevanduse omapära. Nad on minetanud orienteerumisvõime enda produtseeritud seadustes ja määrustes ega kujuta enam ette seaduste väärastunud toimet tegelikkuses. Nende meelest üle 12 m pikad paadid, kaatrid ja jahid kuuluksid registreerimisele laevaregistris ehk olema kinnistatud kohtute kaudu. Seega võiksid ka sõidukid olla kinnistatud analoogiliselt kinnistutele kohtute juures.
    Meresõiduohutuse seaduse järgi võib ka alla 24 m pikkune veesõiduk olla laev, kui seda kasutatakse kutsetööks või majandustegevuseks. Näiteks kalalaev. Laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seadus loeb väikelaevaks ka alla 12 m pikkuse laeva -- professionaalses kasutuses oleva meresõiduki. Seega, alla 12 m pikk kalalaev on väikelaev. Mõlemat seadust kokku lugedes saame, et väikelaev on kuni 24 m pikkune paat, kaater või jaht ja kuni 12 m pikkune laev.
    Loogiline oleks, et väikelaevad on väikelaevaregistris ja laevad laevaregistris, selline on ka maailmapraktika. Kas kinnistada väikelaev kohtute juures nagu kinnisvara või mitte, peaks olema omaniku, mitte ametnike otsustada.
    Laevaregistrisse registreerimisega kaasneb ülibürokraatlik 2-3 kuud kestev protseduur, kus iga liigutust tuleb notariaalselt tõestada. Laevade klassifitseerimise nõudeid on väikelaevaomanikel võitmatu täita. Tulemus: laevaregistris on ca 500 laeva, enamikus kalalaevad, vaid 12 pärislaeva, mitte ühtki paati, kaatrit ega jahti meresõiduohutuse seaduse mõistes. Pärislaevad registreerivad end Küprosel.
    Väikelaeva registreerimine laevaregistrisse on absurdne ka seetõttu, et laeva ei tohi juhtida amatöörilubadega, ning näiteks Soomes peab laevaregistris oleva paadi juht tellima lootsiteenuse ja läbima kaubalaevade terminaalis tolliprotseduuri.
    Maksuvabas riigis on merekaatri registreerimine paratamatus, mitte maksudest kõrvalehiilimine või omaniku varjamine. Allakirjutanugi otsustas registreerida väikelaeva USAs: ülevaatustel ei pea käima ega omama juhilube. Vesi, elekter, kapital voolavad ikka sinna, kus takistus väiksem.
    Kui väikelaevnikel jääb merele minemata, kannatab ka üldine ohutus merel, kuna kedagi pole uppujale appi ruttamas -- merel ametnikke pole.
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Olulisemad uudised

Express Post lõpetab kojukande ja koondab ligi 450 inimest Eesti Post valmis töötajaid värbama
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.