• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,09%39 548,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,09%39 548,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 06.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbust tahavad omale Tartu kütuseärimehed

Tarbuse erastamiskomisjoni esimehe, abilinnapea Kaarel Saha kinnitusel kuulutab komisjon viie pakkumuse seast võitja välja tõenäoliselt järgmisel nädalal. «Kontrollime veel osavõtjate esitatud dokumente ja garantiisid,» lisas Sahk.
Vajalike garantiidena nimetas Sahk 4,5 miljonit krooni tööhõive tagamiseks ja miljon krooni bussiliinide töö tagamiseks.
Maibeni suurosanik, ASi Alexela Oil juhatuse esimees Juhan Kolk kinnitas, et tal on koos teiste aktsionäride Urmas Pasti ja Kalev Kiisiga tõsine plaan alustada bussiäri. «Meil on plaan panna Tarbus, mis on sattunud ettevõtte juhtkonna tegevuse tõttu raskesse majanduslikku seisu, edukalt tööle,» ütles Kolk.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teised pakkujad Tarbuse erastamiskonkursil on AS Favora Transport, OÜ Munter, AS Sebe ja ärimees Vambola Kolbakov. Nende pakkumised ei ületa 2 miljonit krooni.
ASi Favora Kapital peadirektor Toomas Saks tunnistas, et Munter on riiulifirma, millesse erastamisvõidu korral investeeriksid mitmed Eesti ettevõtjad. Investorite nimed soovis Saks jätta enda teada.
Favora kontserni asutaja ja endine juht Aivo Pärn ei soostunud suuruselt teise pakkumuse teinud Favora Transpordi võimalikke investoreid avalikustama. «Kui Favora Transport jõuab Tarbuse ostulepinguni, avalikustan investorid,» lubas Pärn.
Favora Transpordi omanik on eelmise aasta oktoobris registreeritud uus firma AS Favora, mille ainuomanik on Aivo Pärn.
Pärn tunnistas, et endine Favora on Tarbusele suure kahjumi tekitanud. «See raha tuleb Tarbusele tagasi teenida,» põhjendas Pärn osalemist erastamiskonkursil.
Tarbuse eelmise aasta kahjum oli ligi 11 miljonit krooni. Ettevõtte nõukogu liige, jurist Andres Vutt ütles, et Tarbusele põhjustas erakorralise kahjumi Favorale hoiule antud kütuse jäämine pankrotipessa ning kütuselaenu tagamiseks tehtud deposiit Maapangas.
Tegevuskahjumit Tarbusel ei ole, väitis Vutt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele