Tarbust tahavad omale Tartu kütuseärimehed

Tarbuse erastamiskomisjoni esimehe, abilinnapea Kaarel Saha kinnitusel kuulutab komisjon viie pakkumuse seast võitja välja tõenäoliselt järgmisel nädalal. «Kontrollime veel osavõtjate esitatud dokumente ja garantiisid,» lisas Sahk.

Vajalike garantiidena nimetas Sahk 4,5 miljonit krooni tööhõive tagamiseks ja miljon krooni bussiliinide töö tagamiseks.

Maibeni suurosanik, ASi Alexela Oil juhatuse esimees Juhan Kolk kinnitas, et tal on koos teiste aktsionäride Urmas Pasti ja Kalev Kiisiga tõsine plaan alustada bussiäri. «Meil on plaan panna Tarbus, mis on sattunud ettevõtte juhtkonna tegevuse tõttu raskesse majanduslikku seisu, edukalt tööle,» ütles Kolk.

Teised pakkujad Tarbuse erastamiskonkursil on AS Favora Transport, OÜ Munter, AS Sebe ja ärimees Vambola Kolbakov. Nende pakkumised ei ületa 2 miljonit krooni.

ASi Favora Kapital peadirektor Toomas Saks tunnistas, et Munter on riiulifirma, millesse erastamisvõidu korral investeeriksid mitmed Eesti ettevõtjad. Investorite nimed soovis Saks jätta enda teada.

Favora kontserni asutaja ja endine juht Aivo Pärn ei soostunud suuruselt teise pakkumuse teinud Favora Transpordi võimalikke investoreid avalikustama. «Kui Favora Transport jõuab Tarbuse ostulepinguni, avalikustan investorid,» lubas Pärn.

Favora Transpordi omanik on eelmise aasta oktoobris registreeritud uus firma AS Favora, mille ainuomanik on Aivo Pärn.

Pärn tunnistas, et endine Favora on Tarbusele suure kahjumi tekitanud. «See raha tuleb Tarbusele tagasi teenida,» põhjendas Pärn osalemist erastamiskonkursil.

Tarbuse eelmise aasta kahjum oli ligi 11 miljonit krooni. Ettevõtte nõukogu liige, jurist Andres Vutt ütles, et Tarbusele põhjustas erakorralise kahjumi Favorale hoiule antud kütuse jäämine pankrotipessa ning kütuselaenu tagamiseks tehtud deposiit Maapangas.

Tegevuskahjumit Tarbusel ei ole, väitis Vutt.

Hetkel kuum