• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,7%38 285,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,7%38 285,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • 19.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Chevron ja Texaco peavad kõnelusi

Turuliider Exxon on ühinemas teisel kohal oleva Mobiliga ning British Petroleum on üles ostnud viiendal ja kuuendal kohal olevad Amoco ja Arco. Chevroni ja Texaco näol on tegemist USA suuruselt kolmanda ja neljanda naftakompaniiga, mis ühiselt asetuks neljandale kohale tipptrio Exxon/Mobil, Royal Dutch/Shell ja BP Amoco järel.
Chevroni ja Texaco vahel käimas olevatest läbirääkimistest kirjutas hiljuti Wall Street Journal, ehkki allikate andmeil on kõnelused alles algusjärgus ning liitumisteadet pole niipea tulemas.
Seitsmest õest, nagu suuremaid naftakompaniisid 1970. aastatel nimetama hakati, on tänaseks alles jäänud neli. BP ja Shell on ainsad, kes teiste õdedega kokku pole läinud. 1984. aastal võttis Chevron üle Gulfi ning heidab nüüd silma Texacole. Juba alates 1930. aastatest teevad Texaco ja Chevron Caltexi kaudu koostööd Aasias.
Varem on aga nii Texaco kui Dow Jonesi tööstusindeksisse kuuluva Chevroni juhtkond kinnitanud, et ei pea ühinemist vajalikuks. Mõlemad firmad on viimasel ajal kulusid kärpinud, mistõttu analüütikute arvates pole ühinemisest olulist kokkuhoidu oodata.
Chevron, mille peakontor asub Californias, on suurim USA läänekaldal. Seal kuulub kompaniile 8000 bensiinijaama ning 20 protsenti turust. Texaco peakontoriga New Yorgis on aga oma tegevuse koondanud USA idakaldale, kus suurimat tulu saadakse bensiinijaamadest.
Kuigi ühinemise järel ei saaks Chevronist ja Texacost turul suurimat tegijat, võib liitumissoovi korral siiski tekkida probleeme USA konkurentsiametiga. Põhjuseks on mullu Texaco ja Royal Dutch/Shelli vahel moodustatud allianss rafineerimise alal, mille tulemusel kuulub ettevõttele 15 protsenti Ühendriikide turust.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele