Eesti Telefon ei ole palju kriitikat pälvinud kõnealustustasust (KAT) kliente piisavalt teavitanud. Pärast 1. maid on KATi üksikasjad mitmel korral muutunud, ka suvel on ees muudatused.
Eelmisel nädalal teatas Eesti Telefon (ET), et kõnealustustasu ei arvestata kahekordselt sel juhul, kui samale numbrile helistatakse 20 sekundi jooksul pärast esimese kõne lõppemist uuesti. Firma koduleheküljel ei ole 20 sekundi reeglist sõnagi.
Kümme päeva pärast KATi kehtestamist 1. mail teatas ET, et Interneti sissehelistamiskeskuste numbritele ja turvafirmade valveteenuste tehniliste keskuste numbritele võetavad kõned maksustatakse KATiga alles 60. sekundist.
31. juulil vaadatakse 60. sekundi reegel üle ja see võib muutuda. Tavaline KAT kehtestatakse abonendi vastamisest seitsmenda sekundi möödumisel, Eesti Telefoni pressiesindaja Marko Kadaniku sõnul see tänavu tõenäoliselt ei muutu. Algselt teatas sidefirma, et kehtestab KATi juba kõne kolmandal sekundil.
Arvetel KATi esialgu eraldi välja ei tooda, seegi otsustatakse täpsemalt 31. juulil.
Kõnealustustasu kehtestamise vajadust ei ole Eesti Telefon suutnud majandus-tehniliselt ära põhjendada, korralikke arvutusi pole esitatud.
Reveko müüb klientidele koos telefonijaamadega ka kõnearvestustarkvara. Peame sellest tarkvarast aga loobuma, sest kogu aeg tulevad kõnearvestuse kohta muudatused ja me ei jõua tarkvara nii tihti muuta. Töötame selle teenuse osas kahjumiga.
Eesti Telefonist olnuks viisakas oma kolleege plaanitavatest muudatustest teavitada mitte tagantjärele, vaid ette. Ise olen infot kõnealustustasu kohta saanud ajakirjandusest. Eesti Telefon ei ole meile uue tasu kohta eriti infot jaganud. Küsisin neilt eelmisel nädalal, kuid lõplikku vastust kõnearvestuse kohta ei saanud. Samuti ei ole tarbijakaitseamet piisavalt nõudnud selgust kõnealustustasu osas.
Minu enese harjumusi ei ole kõnealustusmaks muutnud, sest telefoniga on ikka vaja tööd teha.