• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • 21.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedurijuhtide aü jätkab protesti võõrtööjõu vastu

Võõrtööjõu kasutamine olukorras, kus Eestil on endal piisavalt väljaõppinud vedurijuhte, toob endaga kaasa tööpuuduse kasvu ning riigil jäävad saamata maksud, teatas EVAL.
EVAL märgib, et umbkeelsed Vene vedurijuhid suudavad töötada Eesti territooriumil vaid vene keeles ning tagamata võivad jääda ohutusnõuded.
EVAL rõhutab, et Eestis töötamiseks peab taotlema tööluba ning äriviisa antakse vaid neile töötajatele, kes ei konkureeri Eesti tööjõuturul. EVALi teatel saabus teisipäeval firma Link Oil korraldusel Muuga sadamasse rong, mida juhtisid Venemaa töötajad. Edaspidi soovib Link Oil kasutada Vene vedurijuhte regulaarselt.
Teisipäevasel kohtumisel Eesti Raudtee peadirektori Parbo Juchnewitschiga ei jõutud ametiühingut rahuldavale tulemusele, sest Eesti Raudtee pooldab Vene vedurijuhtide kasutamist. Eesti Raudtee kinnitab, et ühtki Eesti vedurijuhti ei ohusta tööst ilmajäämine.
«Tegelik olukord on vastupidine -- Eesti Raudteel on veomahu suurenemise tõttu vedurijuhte puudu,» ütles Eesti Raudtee personaliosakonna juhataja Eve Altermann. «Nii Eesti Raudtee kui ametiühing leidsid, et vedurijuhtide tööhõive küsimus ei tohi hakata takistama Eestit läbivaid transiidivoogusid ja kaubavedude suurenemist.» Altermanni sõnul on Eesti Raudtee kaubavedude maht varasema 20 rongi asemel 33 rongi päevas. See nõuab vähemalt 490 vedurijuhti, kuid hetkel on neid vaid 437 ja nad teevad ületunde. EVAL eitab ületundide tegemist.
Autor: BNS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele