• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,37%6 220,64
  • DOW 30−0,07%44 465,62
  • Nasdaq 0,79%20 362,2
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,37%6 220,64
  • DOW 30−0,07%44 465,62
  • Nasdaq 0,79%20 362,2
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 21.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedurijuhtide aü jätkab protesti võõrtööjõu vastu

Võõrtööjõu kasutamine olukorras, kus Eestil on endal piisavalt väljaõppinud vedurijuhte, toob endaga kaasa tööpuuduse kasvu ning riigil jäävad saamata maksud, teatas EVAL.
EVAL märgib, et umbkeelsed Vene vedurijuhid suudavad töötada Eesti territooriumil vaid vene keeles ning tagamata võivad jääda ohutusnõuded.
EVAL rõhutab, et Eestis töötamiseks peab taotlema tööluba ning äriviisa antakse vaid neile töötajatele, kes ei konkureeri Eesti tööjõuturul. EVALi teatel saabus teisipäeval firma Link Oil korraldusel Muuga sadamasse rong, mida juhtisid Venemaa töötajad. Edaspidi soovib Link Oil kasutada Vene vedurijuhte regulaarselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teisipäevasel kohtumisel Eesti Raudtee peadirektori Parbo Juchnewitschiga ei jõutud ametiühingut rahuldavale tulemusele, sest Eesti Raudtee pooldab Vene vedurijuhtide kasutamist. Eesti Raudtee kinnitab, et ühtki Eesti vedurijuhti ei ohusta tööst ilmajäämine.
«Tegelik olukord on vastupidine -- Eesti Raudteel on veomahu suurenemise tõttu vedurijuhte puudu,» ütles Eesti Raudtee personaliosakonna juhataja Eve Altermann. «Nii Eesti Raudtee kui ametiühing leidsid, et vedurijuhtide tööhõive küsimus ei tohi hakata takistama Eestit läbivaid transiidivoogusid ja kaubavedude suurenemist.» Altermanni sõnul on Eesti Raudtee kaubavedude maht varasema 20 rongi asemel 33 rongi päevas. See nõuab vähemalt 490 vedurijuhti, kuid hetkel on neid vaid 437 ja nad teevad ületunde. EVAL eitab ületundide tegemist.
Autor: BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele