Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas kohustusliku liikluskindlustuse tariifi tõstmine on õigustatud?

    Kui vaadata esimese kvartali baasil liikluskindlustust pakkuvate seltside tulemusi, siis kahjusus on ebanormaalselt kõrge. Kui praegu kehtivad liikluskindlustuse tariifid arvutatakse eesmärgiga, et kindlustusselts ei saaks kasumit, tähendab see seda, et kui aasta on läbi ja kõik kahjud on välja makstud, on välja makstud kõik raha, mis on kogutud, ja on olemas ka raha, millega katta müügi kulusid.
    Küll aga näitab I kvartal seda, et seltsid ei tule omadega nulli, vaid asi jookseb sügavasse miinusesse. Eriti seoses seadusemuudatustega, mis puudutab seda, et liiklusõnnetuses kannatanud inimeste ravikulud tuleb kanda liikluskindlustuse vahendeist. Selle tõttu tariif küll juba aasta algul tõusis. Aga ka autode kallidus või nende purunemise, avariide sagedus on tõusnud ja söönud ravikuludeks määratud tariifitõusu tänaseks ära.
    See on olukord, kus me täna oleme. Valesti on arvutatud tariif, mis on mõeldud tavalistele kahjudele, ja suure tõenäosusega õigesti arvutatud ravikulude osa. Aga tuleb välja, et sellest ei piisa.
    Ma ei pea seda põhjendatuks. Tõmbaksin siin ühe paralleeli. Me läheneme üldse oma hindade tõstmisega Euroopa tasemele, aga kui valitsus lubab kõigel sellel toimuda, nagu ravimite käibemaksu kehtestamine jmt, siis ta unustab terviku. ELis on üks näitaja veel -- keskmise eurooplase sissetulek. Ja kui valitsus tunneb muret ühe poole pärast, tuleks tal muret tunda ka teise poole pärast, et Euroopa-sarnane olla. Tulemus on, et sissetulekute ja hindade kahvel läheb üha suuremaks.
    Kohustuslik kindlustus on paraku selline, et kui midagi juhtub, siis ei ole sellest mingit tolku. Peab olema ikkagi kasko või superkasko, et midagi tagasi saada. See on mingil määral selline nõutav toiming, millest suurt kasu ei ole. Seltsid on äriettevõtted ja peavad silmas oma kasumit, aga kui riik annab neile järele, siis...
    Kolmikliidul oli sulaselge arusaamine, et maksukoormust ei suurendata. Sõiduki omamine on küll vabatahtlik, aga kui arvestada, et iga kolmas on sõidukiomanik, siis nende jaoks maksukoormus suureneb. Samamoodi on ravimite käibemaksu, kõne alustamise tasu ja elektri abonentmaksuga, mis on riigi juhtida ja võimaldada. Asi tundub veidrana.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.