Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehnoülevaatusel tekib kõige rohkem probleeme piduritega

    Sõiduk tuleb tehniliselt korras hoida ohutu liiklemise huvides, mitte seepärast, et tehnoülevaatust mitteläbinud sõiduki juhtimise eest saab karistada rahatrahviga 1--50 päevapalga ulatuses või politseil on õigus liikluses osalev tehniliselt mitte korras sõiduk saata erakorralisele ülevaatusele.
    Siiski on oluline, et sõiduk esitataks tehniliseks ülevaatuseks registreerimistunnistusele märgitud sõiduki korralisele ülevaatusele esitamise ajal.
    Kui regisreerimistunnistusel sellist märkust pole, peab sõiduki esitama ülevaatusele hiljemalt registreerimismärgi viimasele numbrile vastaval kuul. Probleem, et numberid on 10, kuid aga 12, on lahendatud nii, et number 1 vastab märtsile, 2 aprillile jne.
    Sõidukite tehnoülevaatuse läbimist ja tehnoseisundit kontrollinud autoregistrikeskuse kvaliteedikontrolli komisjon ja politsei tõdesid, et sõidukite tehnoseisukord pole hea.
    Korralisel ülevaatusel 1998. aastal avastati tehnilisi rikkeid järgmistel autoosadel (sulgudes arv, mitu korda viga avastati):
    - seisupidur (29 144)
    - sõidupidur (23 338)
    - muud seadmed ja varustus ( 21 444)
    - kere (14 401)
    - lähituled (16 527)
    - muud tuled ( 8472)
    - numbrituled (13 112)
    - heitgaasitorustik ( 9607)
    - roolimehhanism ( 9144)
    Heitgaaside koostis ei mahtunud lubatud normi sisse 10 225 korral.
    Tehniliselt kõige rohkem korrast ära on bussid. Nende seisukord on halvem firmades, mille juhtkond pole teadvustanud vastutust teenindatavate reisijate turvalisuse tagamisel.
    Kolme eelnenud aastat omavahel võrreldes nähtub, et tehnoülevaatusele esitatud sõidukite arv suureneb iga aastaga. 1996. aastal esitati ülevaatusele 251 089, 1997. aastal 261 675 ja eelmisel aastal 267 366 sõidukit.
    Paraku kasvab ülevaatusele esitatud autodega võrreldes isegi kiiremas tempos kordusülevaatusele saadetud sõidukite hulk. Kui 1996. aastal oli see arv 25 741 ja järgmisel aastal 36 566, siis 1998. aastal tuli tagasi saata juba 43 424 sõidukit.
    Sõidukeelu märkimine on aga vähenenud. Analüüsitud aastatel oli selliseid juhtumeid vastavalt 372, 115 ja 109.
    Selle aasta aprilli seisuga teostavad sõidukite tehnilist kontrolli 49 erafirmat ja 2 autoregistrikeskusele kuuluvat tehnoülevaatuse punkti. Nende tehnilist seisukorda ja ülevaatuse nõuetekohast läbiviimist ning kvaliteeti kontrollib autoregistrikeskuse kvaliteedikontrolli grupp.
    Praegune ülevaatuspunktide võrk katab ühtlaselt kogu vabariigi ning uute punktide avamiseks autoregistrikeskus vajadust ei näe.
    Viimaste aastatega on tehnoülevaatuspunktides võetud kasutusele uued pidurite kontrollstendid ja heitgaaside kontrollseadmed.
    Sõidukite kontrollimiseks kasutatav tehnika vastab tänapäeva nõuetele, mis teeb ülevaatuse võrreldes varasemate aastatega tunduvalt efektiivsemaks.
    Andmed sõiduki tehnilise ülevaatuse kohta edastatakse ülevaatuse keskregistrisse.
    Autor: Andres Soots
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.