Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Isiklikud intervjuud on kõige kallimad ja ebaobjektiivsemad

    Olles jõudnud järeldusele turu-uuringu vajaduses ning otsustanud küsitluse isetegemise kasuks, järgnevad tavapärased vajalikud sammud: küsitletavate ringi ja küsitlusviisi määramine, küsimuste koostamine, esitamine ja lõpuks kokkuvõtete tegemine.
    Küsitlusviise on kolm : isiklikud, telefonitsi ja posti teel. Neist viimane on kõige odavam ning võimaldab koostada küllalt mahukaid küsimustikke. Kuid küsitlusaeg võib venida väga pikaks ning vastuste protsent võib olla küllaltki kehv. Olenevalt vastajatele välja pandud auhinnast võib vastuseid saada heal juhul 40--50% piirides, tihti aga isegi alla 10%. Postiküsitluse teine miinus on asjaolu, et puudub võimalus selgitada, kui vastaja mõnest küsimusest aru ei saa. Seetõttu võivad mõned küsimused vastamata jääda, mis segab hiljem kokkuvõtete tegemist.
    Telefoniküsitlus on küll kallim, kuid läbiviimise aeg on kiirem, vastamine konkreetsem ja on võimalus küsimusi selgitada. Olenevalt uuringu eesmärgist, võib just telefoniküsitlus olla optimaalne variant. Isiklikke intervjuusid isetegemise puhul ei soovitaks. Lisaks võimalikule tulemuste mõjutamisele on see ka üks kallimaid küsitluse viise ning kaldutakse enim andma ebaobjektiivseid vastuseid.
    Küsitletavate ring oleneb muidugi uuringust. Loomulikult pole võimalik küsitleda kõiki tarbijaid, kui tegu ei ole just üksikute suurtarbijate uuringuga.
    Laiema tarbijaküsitluse läbiviimiseks kasutatakse tavaliselt juhuslikkuse alusel valitud väljavõttu. Ehk näiteks, kasutades kasvõi telefoniraamatut, küsitletakse iga sajandat (või 500., 1000. vastavalt vajadusele). Küsitletavate ring ei pea väga suur olema, kuid usaldusväärsuse huvides peaks igasse vanuse, sissetuleku või soo järgi analüüsitavasse gruppi jääma vähemalt 20--30 inimest.
    Küsimuste koostamise puhul kehtib reegel: võimalikult lihtsad ja üheselt mõistetavad. Küsida tohib ühte asja korraga. Vältida tuleks liiga pikki ja liigendatud küsimusi, samuti suunavaid või mõjutavaid küsimusi, mis võivad anda põhjendamatult positiivseid vastuseid.
    Soovitav oleks kasutada kinniseid «ja/ei» küsimusi, või siis etteantud alternatiive. Neid on hiljem kergem töödelda ja need annavad konkreetsemaid tulemusi. Vanuse ja sissetulekute täpsustamiseks tuleb kindlasti ette määrata valiku vahemikud. Sellisel juhul vastatakse ka sissetulekuid puudutavatele küsimustele kergemini.
    Pärast küsimustiku koostamist tuleks seda kümmekonna prooviküsitlusega ilmtingimata katsetada. Nii saab kontrollida küsimuste arusaadavust ja likvideerida vigu. Reeglina on küsimuste koostajal nii tootest kui küsitluse eesmärkidest selge arusaam, vastajad aga, kes tootest midagi ei tea, ei pruugi ka küsimustest aru saada.
    Telefoniküsitluses ei maksaks kasutada rohkem kui 7--10 küsimust. Pikemate küsimustike puhul vastaja tähelepanu väsib ja uuringu tulemus kannatab.
    Telefoniküsitluse puhul on väga oluline küsitleja roll, kuna temast oleneb väga suurel määral vastuste objektiivsus.
    Küsimusi tuleb esitada kõigile ühtemoodi, muuta ei tohi ei sõnastust ega küsimuste järjekorda. Vajadusel võib küll selgitada küsimusi, kuid vastajat ei tohi suunata ega mõjutada. Vastasel juhul saadakse ebaobjektiivsed vastused. Järelikult peavad küsitlejad olema kohusetundlikud ja saanud hea ettevalmistuse ning mõistma nende tegevuse olulisust.
    Andmete töötluseks võib kasutada Exceli programmi, kuigi on olemas ka spetsiaalsed andmetöötlusprogrammid. Excelis töötlemine on küll aeganõudev, kuid lihtne ja odav, kuna ei nõua lisakulutusi.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.