• OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,07%5 614,66
  • DOW 30−0,62%41 581,31
  • Nasdaq −1,71%17 504,12
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2250,03%37 856,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,4
  • OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,07%5 614,66
  • DOW 30−0,62%41 581,31
  • Nasdaq −1,71%17 504,12
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2250,03%37 856,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,4
  • 28.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Firma vajab selget tulevikunägemust

Pikaajaliselt edukaid firmasid iseloomustab selge tulevikunägemus. See aitab säilitada püsivat kurssi strateegia ja taktika pidevas muutumises. Kuigi harukordseks peetakse suutlikkust hoida omavahel tasakaalus firma järjepidevust ja pidevat muutumist, tasub igaühel seda üritada. Kasu on sellest, et selge visioon loob taustsüsteemi, millele tuginedes saab otsustada, mida muutustes säilitada, mida mitte.
James C. Collinsi ja Jerry I. Porrase andmetel määratleb pikaajaliselt edukate firmade visioon kaks asja: firma põhiideoloogia ja elava tulevikunägemuse.
Firma põhiideoloogiaga määratletakse organisatsiooni põhiväärtused ja põhieesmärk. Põhiväärtused on dogmad, mis väljendavad organisatsiooni olemust. Need ei tohi muutuda isegi siis, kui nad halvendavad konkurentsivõimet. Firma põhieesmärk ehk missioon määratleb organisatsiooni eksisteerimise mõtte.
Visiooni teine komponent on elav tulevikunägemus. Selle loomise esimene samm on sõnastada julge (suur-lärmakas-karvane) eesmärk. Seejärel tuleb paberile panna elav pilt sellest, mida see tähendab, kui olete oma julge eesmärgi saavutanud.
Suvevaikust tasub kasutada firma visiooni üle mõtisklemiseks. Selge visiooni olemasolul hakkab strateegia elama ja töötajate motiveeritus suureneb.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele