Pikaajaliselt edukaid firmasid iseloomustab selge tulevikunägemus. See aitab säilitada püsivat kurssi strateegia ja taktika pidevas muutumises. Kuigi harukordseks peetakse suutlikkust hoida omavahel tasakaalus firma järjepidevust ja pidevat muutumist, tasub igaühel seda üritada. Kasu on sellest, et selge visioon loob taustsüsteemi, millele tuginedes saab otsustada, mida muutustes säilitada, mida mitte.
James C. Collinsi ja Jerry I. Porrase andmetel määratleb pikaajaliselt edukate firmade visioon kaks asja: firma põhiideoloogia ja elava tulevikunägemuse.
Firma põhiideoloogiaga määratletakse organisatsiooni põhiväärtused ja põhieesmärk. Põhiväärtused on dogmad, mis väljendavad organisatsiooni olemust. Need ei tohi muutuda isegi siis, kui nad halvendavad konkurentsivõimet. Firma põhieesmärk ehk missioon määratleb organisatsiooni eksisteerimise mõtte.
Visiooni teine komponent on elav tulevikunägemus. Selle loomise esimene samm on sõnastada julge (suur-lärmakas-karvane) eesmärk. Seejärel tuleb paberile panna elav pilt sellest, mida see tähendab, kui olete oma julge eesmärgi saavutanud.
Suvevaikust tasub kasutada firma visiooni üle mõtisklemiseks. Selge visiooni olemasolul hakkab strateegia elama ja töötajate motiveeritus suureneb.