• OMX Baltic−0,35%291,08
  • OMX Riga−0,62%884,38
  • OMX Tallinn−0,35%1 849,59
  • OMX Vilnius−0,31%1 131,52
  • S&P 500−1,07%5 614,66
  • DOW 30−0,62%41 581,31
  • Nasdaq −1,71%17 504,12
  • FTSE 100−0,13%8 693,67
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,97
  • OMX Baltic−0,35%291,08
  • OMX Riga−0,62%884,38
  • OMX Tallinn−0,35%1 849,59
  • OMX Vilnius−0,31%1 131,52
  • S&P 500−1,07%5 614,66
  • DOW 30−0,62%41 581,31
  • Nasdaq −1,71%17 504,12
  • FTSE 100−0,13%8 693,67
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,97
  • 05.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suur-Sõjamäe ladu ahistab halb ligipääs

Tallinna vastuolulisim laopiirkond on Suur-Sõjamäe, mille perspektiivikuses on kinnisvara maaklerid, linna planeerijad ja lao omanik eri meelt.
Kinnisvara ekspert Aivar Kaitsa leiab, et lagunevate hoonetega Suur-Sõjamäe asub logistiliselt halvas kohas, kuhu on raske koostada transpordiskeeme. Ka Pindi Kinnisvara maakler Madis Eelmaa on Kaitsa sõnu kinnitanud ning lisanud, et halb ligipääsetavus on peale veovahendite ka laotöötajatel endil. Piirkonnas puudub praktiliselt ühiskondliku transpordi ühendus kesklinnaga. Eelmaa kliendid on kurtnud, et Suur-Sõjamäel asuvasse lattu on maalt rongiga kergem tööle käia, kui linnast bussiga.
Tallinna linnaplaneerimise ameti üldplaani osakonna juhataja Tiina Nigul soovitas aga möödunud aasta sügisel just Suur-Sõjamäe piirkonda perspektiivse laopiirkonnana. Linnaplaneerimise ameti peaspetsialisti Leili Müüri kinnitusel on piirkonna kohta olemas vana tööstusrajooni detailplaneering, mille järgi on piirkond ette nähtud tootmise ja tootmisega kaasneva laomajandusega piirkonnaks. Uut planeeringut linn oma raha eest teha ei kavatse, kuid potentsiaalsetele investeerijatele on linn Müüri kinnitusel valmis andma lähteülesande uue planeeringu koostamiseks.
Praeguse planeeringu järgi on Suur-Sõjamäele ette nähtud ka uus ühendustee. Tee peaks algama Smuuli tee pikendusena, kulgema üle Punase tänava ja Peterburi maantee, kuni Suur-Sõjamäeni välja. Kuna tee peab ületama ka raudteetrassi, siis muudab see ehituse väga kalliks, mistõttu pole Müüri sõnul loota, et selle tee ehitust lähemal ajal ette võetakse. Seega ei leia kardetavad logistilised probleemid lahendust.
Suur-Sõjamäel on logistilised ehk juurdepääsu probleemid. Peale Suur-Sõjamäe mul Tallinnas ladude jaoks rohkem ebapopulaarseid piirkondi ei olegi.
Praegusel hetkel tundub kõige perspektiivikam laopiirkond Peterburi maantee ots. Mõne aasta pärast võib väga atraktiivseks kujuneda Tondi sõjaväe linnak. Tema atraktiivsus seisneb olulise liiklussõlme läheduses ja heades juurdepääsuteedes.
Meie Suur-Sõjamäe laol on juurdepääsuga kõik korras. Laost suurte autodega kauba vedamisel pole probleeme olnud. Meil on isegi raudteeharu olemas, kuigi me pole seda aastaid kasutanud.
Võib olla peavad kinnisvara maaklerid piirkonda logistiliselt ebasobivaks, kui keegi tahab teha seal väikehulgimüüki. Kui klient tuleb väikese sõiduautoga kaubale järele, siis on võib-olla ebamugav, kui koht asub linnast eemal.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele