• Jaga lugu:

    Teeremondid on veoajale ohutud

    Eesti põhimaanteedel on praegu teeremontide tõttu kehtestatud liikluspiirangud 15 teelõigul. Eesti-siseseid pakivedusid korraldavate firmade hinnangul ei ole aga teeremondid tänavu nende tööd häirinud.
    Eesti-siseseid pakivedusid teostavad transpordifirmad kinnitavad, et teeremontidest tingitud liikluspiirangud ei ole neile tekitanud kriitilisi olukordi, kus kliendile tähtajaliselt kätte toimetada lubatud saadetis oleks hilinenud. Schenker-BTLi Eesti kaubaliinide osakonna juhataja Tõnis Hintsovi sõnul toimuvad nende linnadevahelised liiniveod öösiti ja see annab autojuhtidele piisava ajavaru liiklustakistuste läbimiseks.
    Peep Adler transpordifirmast HRX ütleb, et talvel lumega oli kliendile lubatud tarnetähtaegadest keerulisem kinni pidada -- teedele tulid lumekonarlused ja kauba ohutuse huvides ei olnud neil teedel võimalik eriti kiiresti sõita. «Praegu uhavad aga autojuhid mööda kõrvalteid,» ei näe Adler liikluspiirangutes põhimaanteedel probleemi.
    Hintsovi sõnul antakse autojuhile ülesanne, mis kell ta peab olema kohal ja ta saab ise valida marsruudi ja väljasõiduaja. Ka OÜ In Time bizpak-teenuse projektijuht Mart Laid kinnitab, et autojuhid peavad ise planeerima, kui palju nad varem teele lähevad. Nad sõidavad iga päev nendel marsruutidel ja teavad, kus midagi toimub ja palju peab varuma aega, räägib Laid.
    Ühelgi küsitletud firmadest ei ole spetsiaalset teenistust, mis kogub infot teeolude kohta. Autojuhid peavad teeolude ja liiklustakistuste kohta ise infot koguma. Paremal juhul koguneb erinevate juhtide info veokorraldaja kätte, kes jagab autojuhtidele tööülesandeid. Suheldes iga veoringi järel juhtidega, liigub tema kaudu ka erinevate juhtide kogutud liiklusinfo.
    Hintsovi sõnul tekivad kriitilisemad hetked Tallinna-sisesel veol. Enamik kliente soovib kaupade kokkuveol jätta kauba väljastamise õhtuks, mistõttu on vedaja pealelaadimise graafik väga tihe.
    Tallinna Liikluspolitsei andmetel on igapäevased liiklusummikud Tallinna uusimatel ümberehitatud suurtel ristmikel. Tipptundidel ei suuda autosid läbi lasta eelmisel aastal valminud Tartu maantee ja Järvevana tee ristmik. Õhtuti on kilomeetrite pikkused järjekorrad Tammsaare teel Õismäe poole liikudes, kuna autode voolu läbilaskmine on ülejõu tänavu valminud Tammsaare tee--Ehitajate tee--Kadaka tee ristmikule.
    Seevastu Tallinna tänavu suve suurim teeremont -- Pärnu maantee viadukti renoveerimine -- pole suurt segadust liikluses tekitanud. Mart Laid väidab, et In Time'i autojuhtidel pole soovitatud viaduktist eemale hoida, kuna seal ei toimu midagi ummikulaadset. «Pärnu maantee viaduktil sujub liiklus paremini kui Liivalaia tänaval,» leiab Laid. Ka liikluspolitseist kinnitatakse, et Pärnu maantee viadukti remondil võivad autode järjekorrad olla küll pikad, kuid need liiguvad sujuvalt.
    Meil on saadetiste kättetoimetamise aeg väga täpselt paika pandud, kuid ma ei ole Tartust, Pärnust ega Narvast kuulnud, et Schenker-BTLi pakiveoteenus oleks suvel hilinenud. Transpordifirmad peavad arvestama tingimustega ja ummik on ette teada, mistõttu me ummikusse sattumist veose hilinemise põhjusena küll andeks ei annaks.
    Ometigi ei saa ma aru, miks meie riigis ei praktiseerita õhtust, öist või varahommikust aega teetöödeks.
    Selliseid teedeehituse mahtusid, mida me teeme, ei saa öösiti teha. Öösel saab teha mingi augu remonti. Pindamist võib teha aga ükskõik millal, ikka häirib ta ka päeval -- kiirust tuleb teel piirata viis päeva, et mahapandud killustiku teel kinni hoida. Asfaltbetoonkatte ehitamist ei saa samuti öösiti teha. Seda ei tehta kusagil maailmas ööpimeduses, kuna see pole tehniliselt võimalik ilma, et töö kvaliteet kannataks.
    Erinevalt eelmisest aastast on teekatete taastamise lõigud vähemalt viis kilomeetrit pikad, reeglina püüame ühes regioonis korraga teha kümne- kilomeetrise lõigu. Riigihanke korraldamisel võimaldab vähemalt kümnekilomeetrine töömaht hinda alandada 20%. Kui aga kilomeetrite viisi vana teekatet üles freesida ja kiirus nendel teelõikudel langeb 30--50 km/tunnis, võivad tekkida kolonnid. See on aga normaalne teetööde organiseerimise protsess, et kvaliteeti ja liiklusohutust tagada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Avatus ja liberaalsus teenib Eesti huve ka Euroopa kaksikpöördes
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Tehnoloogiahiiud lõid ootusi; investorite tuju see ei tõstnud
Täna tulemused teatanud suured tehnoloogiafirmad ületasid mitmeski osas prognoose. Investorite kehva tuju see aga ei tõstnud, sest mõned aktsiad jätkasid langust ka järelturul, pärast tulemuste teatavakstegemist.
Täna tulemused teatanud suured tehnoloogiafirmad ületasid mitmeski osas prognoose. Investorite kehva tuju see aga ei tõstnud, sest mõned aktsiad jätkasid langust ka järelturul, pärast tulemuste teatavakstegemist.
Investor plaanib juba 12kordsele tootlusele palju lisa teenida: hind läheb veel üles
Idufirma Actual Reports osak kallines Funderbeamis esimesel kauplemispäeval kümnendiku võrra. Selle hinnaga müües saaks idufirma üks senine omanik ehk kiirendi Startup Wise Guys 12kordse tootluse sisse kasseerida, kuid kiirendi ootab veelgi järsemat hinnatõusu.
Idufirma Actual Reports osak kallines Funderbeamis esimesel kauplemispäeval kümnendiku võrra. Selle hinnaga müües saaks idufirma üks senine omanik ehk kiirendi Startup Wise Guys 12kordse tootluse sisse kasseerida, kuid kiirendi ootab veelgi järsemat hinnatõusu.
Circle K Eesti peadirektor Kai Realo läheb Ragn-Sellsi juhtima Kai Realo intervjuus: otsus küpses kaua, palgas ei kaota
16 aastat Statoilis ja Circle K-s töötanud ning neist viimased üheksa aastat ettevõtte juhatuse liikme ja peadirektori ülesandeid täitnud Kai Realo lahkub augustis ametist. Realo liigub edasi Ragn-Sells Eestisse, kus alustab tööd juhatuse esimehena.
16 aastat Statoilis ja Circle K-s töötanud ning neist viimased üheksa aastat ettevõtte juhatuse liikme ja peadirektori ülesandeid täitnud Kai Realo lahkub augustis ametist. Realo liigub edasi Ragn-Sells Eestisse, kus alustab tööd juhatuse esimehena.