Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teeremondid on veoajale ohutud

    Eesti põhimaanteedel on praegu teeremontide tõttu kehtestatud liikluspiirangud 15 teelõigul. Eesti-siseseid pakivedusid korraldavate firmade hinnangul ei ole aga teeremondid tänavu nende tööd häirinud.
    Eesti-siseseid pakivedusid teostavad transpordifirmad kinnitavad, et teeremontidest tingitud liikluspiirangud ei ole neile tekitanud kriitilisi olukordi, kus kliendile tähtajaliselt kätte toimetada lubatud saadetis oleks hilinenud. Schenker-BTLi Eesti kaubaliinide osakonna juhataja Tõnis Hintsovi sõnul toimuvad nende linnadevahelised liiniveod öösiti ja see annab autojuhtidele piisava ajavaru liiklustakistuste läbimiseks.
    Peep Adler transpordifirmast HRX ütleb, et talvel lumega oli kliendile lubatud tarnetähtaegadest keerulisem kinni pidada -- teedele tulid lumekonarlused ja kauba ohutuse huvides ei olnud neil teedel võimalik eriti kiiresti sõita. «Praegu uhavad aga autojuhid mööda kõrvalteid,» ei näe Adler liikluspiirangutes põhimaanteedel probleemi.
    Hintsovi sõnul antakse autojuhile ülesanne, mis kell ta peab olema kohal ja ta saab ise valida marsruudi ja väljasõiduaja. Ka OÜ In Time bizpak-teenuse projektijuht Mart Laid kinnitab, et autojuhid peavad ise planeerima, kui palju nad varem teele lähevad. Nad sõidavad iga päev nendel marsruutidel ja teavad, kus midagi toimub ja palju peab varuma aega, räägib Laid.
    Ühelgi küsitletud firmadest ei ole spetsiaalset teenistust, mis kogub infot teeolude kohta. Autojuhid peavad teeolude ja liiklustakistuste kohta ise infot koguma. Paremal juhul koguneb erinevate juhtide info veokorraldaja kätte, kes jagab autojuhtidele tööülesandeid. Suheldes iga veoringi järel juhtidega, liigub tema kaudu ka erinevate juhtide kogutud liiklusinfo.
    Hintsovi sõnul tekivad kriitilisemad hetked Tallinna-sisesel veol. Enamik kliente soovib kaupade kokkuveol jätta kauba väljastamise õhtuks, mistõttu on vedaja pealelaadimise graafik väga tihe.
    Tallinna Liikluspolitsei andmetel on igapäevased liiklusummikud Tallinna uusimatel ümberehitatud suurtel ristmikel. Tipptundidel ei suuda autosid läbi lasta eelmisel aastal valminud Tartu maantee ja Järvevana tee ristmik. Õhtuti on kilomeetrite pikkused järjekorrad Tammsaare teel Õismäe poole liikudes, kuna autode voolu läbilaskmine on ülejõu tänavu valminud Tammsaare tee--Ehitajate tee--Kadaka tee ristmikule.
    Seevastu Tallinna tänavu suve suurim teeremont -- Pärnu maantee viadukti renoveerimine -- pole suurt segadust liikluses tekitanud. Mart Laid väidab, et In Time'i autojuhtidel pole soovitatud viaduktist eemale hoida, kuna seal ei toimu midagi ummikulaadset. «Pärnu maantee viaduktil sujub liiklus paremini kui Liivalaia tänaval,» leiab Laid. Ka liikluspolitseist kinnitatakse, et Pärnu maantee viadukti remondil võivad autode järjekorrad olla küll pikad, kuid need liiguvad sujuvalt.
    Meil on saadetiste kättetoimetamise aeg väga täpselt paika pandud, kuid ma ei ole Tartust, Pärnust ega Narvast kuulnud, et Schenker-BTLi pakiveoteenus oleks suvel hilinenud. Transpordifirmad peavad arvestama tingimustega ja ummik on ette teada, mistõttu me ummikusse sattumist veose hilinemise põhjusena küll andeks ei annaks.
    Ometigi ei saa ma aru, miks meie riigis ei praktiseerita õhtust, öist või varahommikust aega teetöödeks.
    Selliseid teedeehituse mahtusid, mida me teeme, ei saa öösiti teha. Öösel saab teha mingi augu remonti. Pindamist võib teha aga ükskõik millal, ikka häirib ta ka päeval -- kiirust tuleb teel piirata viis päeva, et mahapandud killustiku teel kinni hoida. Asfaltbetoonkatte ehitamist ei saa samuti öösiti teha. Seda ei tehta kusagil maailmas ööpimeduses, kuna see pole tehniliselt võimalik ilma, et töö kvaliteet kannataks.
    Erinevalt eelmisest aastast on teekatete taastamise lõigud vähemalt viis kilomeetrit pikad, reeglina püüame ühes regioonis korraga teha kümne- kilomeetrise lõigu. Riigihanke korraldamisel võimaldab vähemalt kümnekilomeetrine töömaht hinda alandada 20%. Kui aga kilomeetrite viisi vana teekatet üles freesida ja kiirus nendel teelõikudel langeb 30--50 km/tunnis, võivad tekkida kolonnid. See on aga normaalne teetööde organiseerimise protsess, et kvaliteeti ja liiklusohutust tagada.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investorite ebakindlus tekitas USA börsil erisuunalist liikumist
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Soome tööstustellimused kahanesid pea viiendiku
Soome tööstused said märtsis 19,1 protsenti väiksemas mahus tellimusi kui aasta tagasi, teatas riigi statistikaamet.
Soome tööstused said märtsis 19,1 protsenti väiksemas mahus tellimusi kui aasta tagasi, teatas riigi statistikaamet.
Arstid tulevad Soomest tagasi Eestisse. Aga mitte sama palgaga
Erameditsiinikeskuse Meliva juht Marja-Liisa Alop ütleb, et teatud tingimustel on arstid ja õed valmis Soomest tagasi Eestisse tulema.
Erameditsiinikeskuse Meliva juht Marja-Liisa Alop ütleb, et teatud tingimustel on arstid ja õed valmis Soomest tagasi Eestisse tulema.