• OMX Baltic−0,09%290,29
  • OMX Riga−0,03%882,98
  • OMX Tallinn0,02%1 847,19
  • OMX Vilnius−0,24%1 129,13
  • S&P 5000,83%5 661,28
  • DOW 300,72%41 879,2
  • Nasdaq 1,11%17 698,69
  • FTSE 1000,09%8 713,04
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,35
  • OMX Baltic−0,09%290,29
  • OMX Riga−0,03%882,98
  • OMX Tallinn0,02%1 847,19
  • OMX Vilnius−0,24%1 129,13
  • S&P 5000,83%5 661,28
  • DOW 300,72%41 879,2
  • Nasdaq 1,11%17 698,69
  • FTSE 1000,09%8 713,04
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,35
  • 19.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teeremondid on veoajale ohutud

Eesti põhimaanteedel on praegu teeremontide tõttu kehtestatud liikluspiirangud 15 teelõigul. Eesti-siseseid pakivedusid korraldavate firmade hinnangul ei ole aga teeremondid tänavu nende tööd häirinud.
Eesti-siseseid pakivedusid teostavad transpordifirmad kinnitavad, et teeremontidest tingitud liikluspiirangud ei ole neile tekitanud kriitilisi olukordi, kus kliendile tähtajaliselt kätte toimetada lubatud saadetis oleks hilinenud. Schenker-BTLi Eesti kaubaliinide osakonna juhataja Tõnis Hintsovi sõnul toimuvad nende linnadevahelised liiniveod öösiti ja see annab autojuhtidele piisava ajavaru liiklustakistuste läbimiseks.
Peep Adler transpordifirmast HRX ütleb, et talvel lumega oli kliendile lubatud tarnetähtaegadest keerulisem kinni pidada -- teedele tulid lumekonarlused ja kauba ohutuse huvides ei olnud neil teedel võimalik eriti kiiresti sõita. «Praegu uhavad aga autojuhid mööda kõrvalteid,» ei näe Adler liikluspiirangutes põhimaanteedel probleemi.
Hintsovi sõnul antakse autojuhile ülesanne, mis kell ta peab olema kohal ja ta saab ise valida marsruudi ja väljasõiduaja. Ka OÜ In Time bizpak-teenuse projektijuht Mart Laid kinnitab, et autojuhid peavad ise planeerima, kui palju nad varem teele lähevad. Nad sõidavad iga päev nendel marsruutidel ja teavad, kus midagi toimub ja palju peab varuma aega, räägib Laid.
Ühelgi küsitletud firmadest ei ole spetsiaalset teenistust, mis kogub infot teeolude kohta. Autojuhid peavad teeolude ja liiklustakistuste kohta ise infot koguma. Paremal juhul koguneb erinevate juhtide info veokorraldaja kätte, kes jagab autojuhtidele tööülesandeid. Suheldes iga veoringi järel juhtidega, liigub tema kaudu ka erinevate juhtide kogutud liiklusinfo.
Hintsovi sõnul tekivad kriitilisemad hetked Tallinna-sisesel veol. Enamik kliente soovib kaupade kokkuveol jätta kauba väljastamise õhtuks, mistõttu on vedaja pealelaadimise graafik väga tihe.
Tallinna Liikluspolitsei andmetel on igapäevased liiklusummikud Tallinna uusimatel ümberehitatud suurtel ristmikel. Tipptundidel ei suuda autosid läbi lasta eelmisel aastal valminud Tartu maantee ja Järvevana tee ristmik. Õhtuti on kilomeetrite pikkused järjekorrad Tammsaare teel Õismäe poole liikudes, kuna autode voolu läbilaskmine on ülejõu tänavu valminud Tammsaare tee--Ehitajate tee--Kadaka tee ristmikule.
Seevastu Tallinna tänavu suve suurim teeremont -- Pärnu maantee viadukti renoveerimine -- pole suurt segadust liikluses tekitanud. Mart Laid väidab, et In Time'i autojuhtidel pole soovitatud viaduktist eemale hoida, kuna seal ei toimu midagi ummikulaadset. «Pärnu maantee viaduktil sujub liiklus paremini kui Liivalaia tänaval,» leiab Laid. Ka liikluspolitseist kinnitatakse, et Pärnu maantee viadukti remondil võivad autode järjekorrad olla küll pikad, kuid need liiguvad sujuvalt.
Meil on saadetiste kättetoimetamise aeg väga täpselt paika pandud, kuid ma ei ole Tartust, Pärnust ega Narvast kuulnud, et Schenker-BTLi pakiveoteenus oleks suvel hilinenud. Transpordifirmad peavad arvestama tingimustega ja ummik on ette teada, mistõttu me ummikusse sattumist veose hilinemise põhjusena küll andeks ei annaks.
Ometigi ei saa ma aru, miks meie riigis ei praktiseerita õhtust, öist või varahommikust aega teetöödeks.
Selliseid teedeehituse mahtusid, mida me teeme, ei saa öösiti teha. Öösel saab teha mingi augu remonti. Pindamist võib teha aga ükskõik millal, ikka häirib ta ka päeval -- kiirust tuleb teel piirata viis päeva, et mahapandud killustiku teel kinni hoida. Asfaltbetoonkatte ehitamist ei saa samuti öösiti teha. Seda ei tehta kusagil maailmas ööpimeduses, kuna see pole tehniliselt võimalik ilma, et töö kvaliteet kannataks.
Erinevalt eelmisest aastast on teekatete taastamise lõigud vähemalt viis kilomeetrit pikad, reeglina püüame ühes regioonis korraga teha kümne- kilomeetrise lõigu. Riigihanke korraldamisel võimaldab vähemalt kümnekilomeetrine töömaht hinda alandada 20%. Kui aga kilomeetrite viisi vana teekatet üles freesida ja kiirus nendel teelõikudel langeb 30--50 km/tunnis, võivad tekkida kolonnid. See on aga normaalne teetööde organiseerimise protsess, et kvaliteeti ja liiklusohutust tagada.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele