Volkswageni esindaja AS Saksa Auto kavatseb tänavu kahekordistada oma teeninduskohtade arvu.
Üle-eestilise teenindusvõrgu puudumist on nii mõnedki kliendid Volkswageneid Eestisse toovale ASile Saksa Auto ette heitnud, kuid firmajuhtide kinnitusel hakkab see probleem juba sügisest lahenema. «VW tehase nõudmised tehnohooldele on sedavõrd ranged, et hooldevõrgu väljaehitamine Eesti tingimustes on üsna keerukas ettevõtmine,» tunnistas ASi Saksa Auto juhatuse liige Jussi Pärnpuu.
ASi Saksa Auto reklaamijuhi Hannes Võrno sõnul ei ole nende eesmärk kultiveerida nõukogudeaegset suhtumist -- kui vajad peenemat sorti lõikust kui pediküür, pead kindlasti pöörduma Tallinna või Tartu asjatundjate poole.
Kõrge teenindustaseme eeldus pole rahvaautode müüjatele andnud võimalust arendada oma teenindusvõrk välja üleöö. «Meie eesmärk pole kõigisse vähegi vettpidava katusega kunagistesse sovhoositöökodadesse oma service luua, vaid hoolega järgida tehase nõudeid. Seda alates hinnakujundusest ja lõpetades lukkseppade koolitusega Saksamaal,» selgitas Võrno. «Pole mingit kahtlustki, et nii nagu igas külas ja linnas on oma veidrik, leidub seal kindlasti ka kuldsete kätega ja lahtise peaga autolukksepp. Meie, paraku, eeldame enamat.» Seni ainsad VW firmateenindused asuvad Tallinnas. Üks Saksa Auto, teine Volkswageni edasimüüja ASi Rahva Auto esinduses. Mõlemad on sisustatud tipptehnoloogiaga, alates kerevenituspingist, lõpetades värvikambriga.
Enamik Eesti automüüjaid on garantiihoolduse lepingu sõlminud usaldusväärsemate autoteenindustega üle Eesti, tehes hoolduses käimise võimalikult mugavaks. «Meie ainult teistele lootma jääda ei saa,» tunnistas Pärnpuu.
Seetõttu ostis Saksa Auto Tartusse maad, kuhu kavatseb ehitada samalaadse teeninduse nagu Mustamäe teel Tallinnas. Ekskavaator lööb kopa maasse lähipäevil ning uhiuue VW teeninduse uksed loodab firma avada seal juba tänavu. Pärnus käib tihe rebimine kahe autoteeninduse vahel. Kumb neist saab õiguse rahvaauto nimele, sõltub sellest, kes suudab oma taset paremini tõestada.