• OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,07%5 614,66
  • DOW 30−0,62%41 581,31
  • Nasdaq −1,71%17 504,12
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2250,08%37 874,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,38
  • OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,07%5 614,66
  • DOW 30−0,62%41 581,31
  • Nasdaq −1,71%17 504,12
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2250,08%37 874,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,38
  • 26.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nokia astub võistlejaile kannale

Teises kvartalis suurenes Nokia kontserni käive 45 protsenti 4,5 miljardi euroni. Samal ajal suurenesid Ericssoni ja Motorola müüginäitajad vastavalt 16 ja 7 protsenti.
Käibe suuruselt on Ericsson siiski Nokiast ees (esimesel poolaastal 10,5 mld eurot võrreldes Nokia 8,4 mld euroga) ning Motorola müüginumbrid on suuremad kui Ericssoni ja Nokia omad kokku.
Nokia kontserni teise kvartali maksustamiseelne kasum 877 miljonit eurot tähendas läinud aastaga võrreldes 61% paranemist ning moodustas käibest 19,5 protsenti. Ericssonil rentaablus oli 5,9 ja Motorolal 3,9 protsenti.
Läinud aasta teises kvartalis 1,9 miljardi dollariga miinuses olnud Motorola rõõmustas Wall Streeti sellel aastal 273 miljoni dollarilise kasumiga. Esikolmikus jäi miinusesse ainult Ericsson -- esimese poolaasta kasum 513 miljonit dollarit on 44 protsenti vähem kui läinud aastal samal ajal.
Ericssoni probleemid tulevad eelkõige mobiiltelefonide alalt, mis jäävad Nokiale alla nii kaubamärgi tugevuselt, disainilt kui tootmise efektiivsuselt. Firma turuosa on langenud 14 protsendile.
Nokia seevastu on oma positsiooni suurima mobiiltelefonide tootjana kindlustanud ning analüütikute sõnul on rivaalidel raske konkurendi edumaad tasa teha.
«Järjest enam telefone ostavad need, kes juba on mobiili omanikud. Kui esimene telefon oli näiteks Nokia, on tõenäoline, et klient ostab ka järgmise telefoni samast firmast,» ütles üks analüütik.
Mõne aastaga on Nokia loonud maailma tuntuselt 11. kohal asuva kaubamärgi, mille väärtuseks arvatakse firma turuväärtuse alusel 11 miljardit dollarit.
Nokia mobiiltelefonide müük kasvas teises kvartalis 58 protsenti, mis esimese kvartali 72 protsendi kõrval jäi mõnevõrra kahvatuks.
Kokku müüs Nokia mobiiltelefonide divisjon Mobile Phones telefone 2,9 miljardi euro eest. Sel aastal on oodata veel nelja uut mudelit.
Ka on Nokia telefonide kasumimarginaal jätkuvalt kõrge -- 23 protsenti. Võrdluseks on Ericssoni marginaal napp 1--2 protsenti.
Ericssoni telefonide müük kasvas esimesel poolaastal 31 protsenti.
Skandinaavias on populaarsust võitmas ka Motorola telefonid -- kontserni kinnitusel on turuosa mulluselt 12 protsendilt kasvanud 25 protsendile.
Norras on Motorola 35 protsendil mobiiliomanikest, Soomes on õnnestunud turuosa ühelt protsendilt viiele kasvatada.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele