Peep Sooman • 29 juuli 1999

Nokats märgistab pea

Ekspress Grupi juhatuse esimees Gunnar Kobin ütleb, et talle nokkmütsid meeldivad. «Mul on neid kohe mitu. Ma kannan nokkmütsi kogu aeg, ainult ülikonnaga ei saa,» räägib ta. «Kõige vingem nokkmüts on mul vormel 1 West McLaren Mercedese tiimi müts, mille ma ostsin McLareni Interneti koduleheküljelt,» seletab tippjuht õhinal. «Ma olen McLareni fänn,» kinnitab Kobin. Ta tõdeb, et nokats väljendab inimese eelistusi. «Tegelikult on mul Ferrari müts ka, aga seda kannan ma vähem,» möönab ta.

Eksklusiivseid moeloojate silte kandvaid nokatseid Kobinil pole. See-eest on tal üks värviline villasest riidest Kanaari saartelt ostetud nokats, mida ta hoolimata mütsi päritolust ka talvel kandis. «Nüüd on see kandmiseks juba liiga vana,» ütleb Kobin, kerge kurbusenoot hääles.

Nokkmütside suurt populaarsust tõestab Kobini abiline Angelika, kes võtab laualt valge mütsi, kus ilutseb «Hiiu Kalur», ning pakub seda naerdes ülemusele pildistamiseks pähe.

Üliõpilane Kaspar ostis endale Armani firmamärki kandva nokatsi. «Stockmannist ostsin, umbes 800 krooni maksis,» räägib ta. Ta ütleb, et meeldivat mütsi ostes rahast kahju ei olnud. Kaitseb vihma ja tuule eest, eks firmamärk ka meeldib, tunnistab ta. Eelmised Kaspari mütsid kandsid Ganti kaubamärki.

Auto- ja kaatriärimees Viktor Siilats kannab vaid enda firma esindatavaid Volvo ja Storebro kirjaga nokkmütse. «Mulle on nokkmüts päikesesirm ja kaatrisõidul ka tõhus tuulekaitse. Volvo ja Storebro mütse kannan ka reklaami pärast,» sõnab viie miljoni krooniseid kaatreid müüv mees. Firmamärk tähtsust ei oma, Armani mütsi ma ei ihalda, sõnab miljonär.

Tallinna Kaubamaja spordiosakonna müüja Karin Post kinnitab, et praegu on nokkmüts moes. «Mõni ostab meelega odavama mütsi, näiteks metsa minekuks,» selgitab müüja.

Ostjaskond on Posti sõnul lai. Ka kalli ülikonnaga lipsustatud ärimehed on Kaubamajas mütsi ostmas käinud, kusjuures alati ei määra mütsi hinda rahakoti paksus.

Hetkel kuum