Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta algus oli liikluskindlustusele erandlik

    Viimasel ajal ennustatakse kindlustusseltside pankrotti, liikluskindlustuse tariifide tõusu ja palju muudki.
    Liikluskindlustuse vahendid kogutakse kindlustusmaksetena ja teenustasudena. Millised kulud on planeeritud katta sajast kroonist sisekindlustuse kindlustusvõtja taskust liikluskindlustusele makstud rahast? 65 krooni ja 45 senti läheb hüvitiste väljamaksmiseks, 11 krooni ja 55 senti liikluskahju käsitluskulude katteks, 15 krooni kindlustusandja tegevuskulude katteks ja 8 krooni garantiifondi, mida peab Liikluskindlustuse fond.
    Garantiifondile laekunud 8 kroonist suunatakse 2 krooni soodustuste andmiseks vähekindlustatud kindlustusvõtjale, 1 kroon liiklusohutuse ennetusmeetmete finantseerimiseks, 3 krooni 50 senti hüvitiste väljamaksmiseks garantiifondist ja 1 kroon 50 senti liikluskindlustuse korralduskulude katteks.
    Garantiifondist makstakse hüvitis välja põhiliselt kolmel kujul: kui liikluskahju tekitaja jäi tundmatuks, kui liikluskahju tekitajal oli kindlustusleping sõlmimata ja kui kindlustusselts ei ole võimeline oma kohustusi täitma.
    1999. aasta I kvartal oli liikluskindlustusele erandlik. Ühiskindlustusel ja veel mõnelgi teisel seltsil jäi raha puudusel maksmata eelmise aasta kahjusid. See tõstis väljamaksete osatähtsust. Samuti olid prognoositust suuremad garantiifondi kulud, kuna tuli asuda täitma Ühiskindlustuse kohustusi ja ka kindlustamata sõidukite poolt tekitatud kahjude arv oli prognoositust mõnevõrra suurem.
    Liikluskindlustuse kahjum kujunes kokku 14,4 miljonit krooni, ehk iga 100 krooni laekumise kohta maksis kindlustusandja muude kindlustusliikide arvelt juurde 18 krooni ja 43 senti. Arvestades, et liikluskindlustus moodustab kogu varakindlustuse laekumistest ca 38%, mõnede seltside osas aga üle kolmveerandi, on seltside mure mõistetav.
    Siiski on probleemil kaks külge -- kas jätkub raha hüvitiste maksmiseks ja kas jätkub raha tegevuskuludeks?
    Hüvitistega seotud kulud jaotuvad aasta kestel ebaühtlaselt, kuna talveperioodil on liiklusõnnetusi rohkem. Statistika näitab, et I kvartalis toimunud kahjude hüvitamiseks kulub 10--15% rohkem raha kui aastas keskmiselt. Seega on kulud hüvitistele olnud ootuspärased.
    Tegevuskuludon seltside kaupa küllaltki erinevad. Keskmine tegevuskulu on siiski aastaid olnud 4--7% kõrgem kui seadusega lubatud piirmäär. Tegevuskulude vähendamisega püüab fond seltsidele pakkuda poliiside müügi tehnoloogiat, mille korral pole vajalik kasutada müügivahendajat. Tegevuskulude suurendamine on küll kindlustussüsteemi praeguse arengutaseme ja poliiside müügikorralduse juures vajalik, kuid seda ei saa teha ilma liikluskindlustuse seadust muutmata.
    Autor: Veljo Tinn
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.