• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pirnivahetus käib üle mõistuse

    Veel mõne aasta eest oskas iga teine autoomanik oma sõiduriista mootorit kokku panna ja lahti võtta, nüüd ei suuda paljud enam isegi pirne vahetada.
    Autoteeninduses heliseb telefon, meesterahva hääl ütleb: «Sooviksin teeninduse aega kinni panna.»
    «Kahjuks on sel nädalal kõik kinni, tulge järgmisel neljapäeval.»
    «Nalja teete või? Ma saan ju trahvi!»
    «Mis teie autol siis viga on?»
    «Juhipoolne esituli ei põle.»
    Taolised telefonikõned on autoteenindustes saanud igapäevasteks. Kui teenindusemeestel on aega, ei teki probleemi, kui ei, lõpeb asi tavaliselt sellega, et meister kutsub hätta sattunud kliendi remonditöökoja hoovile ja vahetab ise katkise pirni ära.
    «See on ainus lahendus. Kui mehed tegelevad näiteks mootori remondi või mõne muu tõsisema tööga, siis on neil üsna tülikas käia veel hoovil pirne vahetamas. Nädal aega ühe pirni pärast järjekorras oodata on aga veelgi absurdsem,» nentis ASi Ascar hooldenõunik Andres Metsla.
    Sestap võiks iga autoomanik, kellele pirnivahetus üle jõu käib, enne teenindusse minekut mõelda, kas ehk leidub mõni asjatundlik naaber või kolleeg, kes vea mõne minutiga kõrvaldaks.
    Metsla hinnangul peaks iga meesterahvas, kes on suutnud ära õppida auto juhtimise, olema suuteline vahetama ka selle pirne, valama mootorisse õli juurde ja oskama jälgida jahutusvedeliku taset.
    Loomulikult ei saa inimestele nende oskamatust ette heita ja kallimate automarkide puhul peetakse seda eriti loomulikuks.
    Näiteks Volvosid ja Renault'sid müüva ASi Info Auto firmateeninduses käis esmaspäeva hommikul paari esimese tunni jooksul kuus Volvot, mille ainus häda seisneski katkises pirnis. Hooldemeistrid pidasid seda igati normaalseks, sest Volvo on sellise klassi auto, mille omanik ei peagi katkiste pirnide pärast muretsema. Seda enam, et Info Auto teeninduses on praktikal kutsekooli poisid, kellele on sedalaadi töö igati kontimööda. Renault'de omanikke käib teenindusmeeste sõnul pisivigadega tunduvalt harvem. Üldjuhul on nii, et mida odavam auto, seda suutlikum on omanik selle eest hoolt kandma.
    Ka paljude teiste autoomanike arvates on täiesti loomulik, et tänapäeva inimene ei peagi enam oskama pirne vahetada ega üldse teadma, mis kapoti all toimub. Selleks on teenindused ja kui neis on paarinädalased järjekorrad, siis järelikult ei suuda nad oma tööga hakkama saada.
    Lühidalt on tänapäeva suhtumine: mind ei huvita, mina maksan. Kuidas teisiti tõlgendada telefonikõnet, kus meeskodanik küsib tõredalt: «Autol koliseb miski, kui palju see maksma läheb?»
    Paraku ei ole me jõudnud veel sinnamaale, et remondimehed ise kõikjal klienti kui kuningasse suhtuvad. Ikka ja jälle kuuleb kirumist ühe või teise teeninduse aadressil.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui soodne on aeg investeerida hüpoteeklaenu REITidesse?
Föderaalreservi vihje kavandatavast intressimäärade tõusust tegi aktsiaturud ootuspäraselt närviliseks ja põhjustas mõningase hinnalanguse. Eriti ebasoodsalt peaksid sellised teated mõjuma hüpoteeklaenu REITide tulevikuväljavaadetele, kuna viimaste ärimudelid on intressimäärade tõusu suhtes väga tundlikud.
Föderaalreservi vihje kavandatavast intressimäärade tõusust tegi aktsiaturud ootuspäraselt närviliseks ja põhjustas mõningase hinnalanguse. Eriti ebasoodsalt peaksid sellised teated mõjuma hüpoteeklaenu REITide tulevikuväljavaadetele, kuna viimaste ärimudelid on intressimäärade tõusu suhtes väga tundlikud.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Läti sadamate aasta alguse tõus hakkab haihtuma
Läti sadamates algas aasta tõusuga, millele andsid hoogu juurde siis alles õhus olnud sanktsioonid, nüüd on oodata transiidi kahanemist, vahendas Läti Raadio.
Läti sadamates algas aasta tõusuga, millele andsid hoogu juurde siis alles õhus olnud sanktsioonid, nüüd on oodata transiidi kahanemist, vahendas Läti Raadio.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.