Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pirnivahetus käib üle mõistuse

    Veel mõne aasta eest oskas iga teine autoomanik oma sõiduriista mootorit kokku panna ja lahti võtta, nüüd ei suuda paljud enam isegi pirne vahetada.
    Autoteeninduses heliseb telefon, meesterahva hääl ütleb: «Sooviksin teeninduse aega kinni panna.»
    «Kahjuks on sel nädalal kõik kinni, tulge järgmisel neljapäeval.»
    «Nalja teete või? Ma saan ju trahvi!»
    «Mis teie autol siis viga on?»
    «Juhipoolne esituli ei põle.»
    Taolised telefonikõned on autoteenindustes saanud igapäevasteks. Kui teenindusemeestel on aega, ei teki probleemi, kui ei, lõpeb asi tavaliselt sellega, et meister kutsub hätta sattunud kliendi remonditöökoja hoovile ja vahetab ise katkise pirni ära.
    «See on ainus lahendus. Kui mehed tegelevad näiteks mootori remondi või mõne muu tõsisema tööga, siis on neil üsna tülikas käia veel hoovil pirne vahetamas. Nädal aega ühe pirni pärast järjekorras oodata on aga veelgi absurdsem,» nentis ASi Ascar hooldenõunik Andres Metsla.
    Sestap võiks iga autoomanik, kellele pirnivahetus üle jõu käib, enne teenindusse minekut mõelda, kas ehk leidub mõni asjatundlik naaber või kolleeg, kes vea mõne minutiga kõrvaldaks.
    Metsla hinnangul peaks iga meesterahvas, kes on suutnud ära õppida auto juhtimise, olema suuteline vahetama ka selle pirne, valama mootorisse õli juurde ja oskama jälgida jahutusvedeliku taset.
    Loomulikult ei saa inimestele nende oskamatust ette heita ja kallimate automarkide puhul peetakse seda eriti loomulikuks.
    Näiteks Volvosid ja Renault'sid müüva ASi Info Auto firmateeninduses käis esmaspäeva hommikul paari esimese tunni jooksul kuus Volvot, mille ainus häda seisneski katkises pirnis. Hooldemeistrid pidasid seda igati normaalseks, sest Volvo on sellise klassi auto, mille omanik ei peagi katkiste pirnide pärast muretsema. Seda enam, et Info Auto teeninduses on praktikal kutsekooli poisid, kellele on sedalaadi töö igati kontimööda. Renault'de omanikke käib teenindusmeeste sõnul pisivigadega tunduvalt harvem. Üldjuhul on nii, et mida odavam auto, seda suutlikum on omanik selle eest hoolt kandma.
    Ka paljude teiste autoomanike arvates on täiesti loomulik, et tänapäeva inimene ei peagi enam oskama pirne vahetada ega üldse teadma, mis kapoti all toimub. Selleks on teenindused ja kui neis on paarinädalased järjekorrad, siis järelikult ei suuda nad oma tööga hakkama saada.
    Lühidalt on tänapäeva suhtumine: mind ei huvita, mina maksan. Kuidas teisiti tõlgendada telefonikõnet, kus meeskodanik küsib tõredalt: «Autol koliseb miski, kui palju see maksma läheb?»
    Paraku ei ole me jõudnud veel sinnamaale, et remondimehed ise kõikjal klienti kui kuningasse suhtuvad. Ikka ja jälle kuuleb kirumist ühe või teise teeninduse aadressil.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.