Sirje Niitra • 18 august 1999

Reklaamikampaania salaviina vastu

Reklaamibüroos Guvatrak valminud kampaania läheb riigile maksma 125 000 krooni. Reklaamplakatitel palutakse salaviina leidnutel helistada telefonil 110 ja näidatakse, kui suur raha läheb salaviina müügist kurjategijate taskusse. Reklaamikampaania deviisi all «Ostad salaviina -- toetad maffiat» toimub televisioonis, ajalehtedes, tänavatel ja alkoholi müügikohtades.

«Oleme huvitatud igasugusest informatsioonist, mida tavakodanikud salaalkoholi kohta omavad,» kinnitas siseminister Jüri Mõis. Tema sõnul pole kõige suurem probleem riigil tänavu alkoholiaktsiisina saamata jäävad 500 miljonit krooni, vaid ühiskonna kõlbelisuse ohtu seadmine.

«Salaviina tarbitakse nii massiliselt, et see on ühiskonnale ohtlik,» kostis Mõis.

Politseiameti peadirektori asetäitja Jüri Kasesalu sõnul on 80 protsenti kõigist tapmistest olmekuriteod, millest suurem osa pannakse toime alkoholijoobes. Sageli on kuriteo toimepanija tarbinud legaalsest alkoholist kaks korda odavamat salaviina, väitis Kasesalu.

Tänavu juunis ja juulis kasvas oluliselt salaviina avastamise juhtude arv, mida võib Jüri Mõisa sõnul pidada suures osas alkoholiseaduse teeneks.

Jüri Kasesalu kutsus ärimehi üles politseile appi tulema salaalkoholi ümbertöötlemisel, mille ladustamisega on tekkinud probleeme. Praegu on politseis hoiul 55 tonni salaviina.

Tallinna linnavalitsus karmistab eile linnavolikogule esitatud eelnõuga alkoholiga kauplemist pealinnas. Ajalised piirangud seatakse alkoholi müügile elumajades.

Hetkel kuum