Rahvusvahelise majanduse globaliseerumine ning klientide vajaduste ja nõudlikkuse kasv on kogu maailmas ja Eestis kaasa toonud trendi, et ettevõtete poolt suureneb nõudlus väiksemate saadetiste tihedamaks saatmiseks.
Tendentsist klientide nõudluse liikumisest väiksemate ja sagedasemate saadetiste suunas annab tunnistust, et viimase kahe aasta jooksul on maailmas kiirtranspordisaadetiste kaal langenud keskmiselt 20%, samal ajal kui saadetiste arv on suurenenud peaaegu neljandiku võrra. Ka Eesti turul on märgatav kiirsaadetiste osakaalu suurem kasv võrreldes tavatransporditeenustega.
Kaupade kiire ja tähtajaline kohalejõudmine annab firmale konkurentsieelise klientide teenindamisel. Tooteid või teenuseid pakkuv ettevõte saab klientide soovid rahuldada kiiremini ning täpsemalt, kui vajalikud kaubad, varuosad või dokumendid saabuvad kohale varem etteplaneeritud ajal. Kauba tähtajalisel transportimisel jõuab saadetis kohale kindlal kuupäeval ja kellaajal, võimaldades täpsemalt planeerida firma töökorraldust ja turundustegevust.
Kiirtranspordi saadetiste tähtajaline kohaletoimetamine aitab ettevõttel kasutada käibevahendeid efektiivsemalt. Suured rahasummad ei ole enam kauba all kinni. Logistilise skeemi uuring (vt lk 17) näitab, et firma võidab käibevahendite ratsionaalsema kasutamisega. Transpordikulud mõnevõrra suurenevad saadetiste suurema hulga tõttu, samas annavad vabanenud käibevahendid võimaluse rahaliste ressursside operatiivsemaks kasutamiseks.
Autor: Asko Talu