Eilsest maksab Statoili ja Neste ja Shelli tanklates liiter 95E bensiini 8,05 krooni ning 98E bensiini 8,25 krooni.
Eesti Statoili projektijuht Raimo Vahtrik ütles eile, et hinnatõusu tingis Platssi notatsiooni tõus viimastel päevadel 236 dollarilt enam kui 240 dollarile tonni kütuse kohta. Platss on uudisteagentuur, mis kajastab kütusehindade noteeringuid. Eile oli Platssis näidatud 95E tonnihinnaks aga 237--239 dollarit.
Võrreldes eelmise aastaga on kütusemüüjate kasumimarginaal vähenenud. «Kui dollari kurss ja kütuse maailmaturu hind jäävad samaks, siis võib kütuseliitri hind Eestis tõusta veel umbes kümne sendi võrra,» lausus Vahtrik.
Ka Läti Statoil tõstis eile autokütuse jaehinda 10 sendi võrra liitri kohta, põhjendades otsust nafta hinna tõusuga maailmaturul.
Neste Eesti jaemüügi juht Artur Praun sõnas, et viimati kallines bensiin Eestis 9. augustil, mil kütusemüüjad reageerisid 6. augusti kütuse hinnatõusule maailmaturul. «Praegune jaemüügihinna tõus on tingitud just 9. augustil aset leidnud kütuse hinnatõusust maailmaturul,» lausus Praun. Tema sõnul ei soovinud kütusemüüjad hinda kohe tõsta, sest loodeti, et hind taas langeb. «Bensiini hind on Eesti tarbijale niigi kõrge,» lisas ta.
Äripäeva analüütik Tõnis Oja ütles, et bensiini hinna järjekordset hinnatõusu ei saa seekord põhjendada hinnatõusuga maailmaturul. Rotterdami sadamas on kütuse hind viimastel nädalatel olnud stabiilne, viimastel päevadel on trend olnud isegi langev, ütles Oja. «Võrreldes augusti algusega on kütusemüüjate kasumimarginaal kasvanud ligi 10 sendi võrra liitri kohta,» rääkis analüütik.
Eile päeval Tallinnas Endla tänava Statoili bensiinijaamas tankinud Enno Laanep ütles, et talle käib pidev hinnatõus juba närvidele. «Autot pole ka mõtet välja vahetada, sest ma olen sellesse autosse juba 15 000 krooni investeerinud,» sõnas 100 kilomeetri läbisõidu peale 15 liitrit kulutava BMW omanik. «Paarisaja krooni võrra kuus suurenevad kulutused bensiinile kindlasti,» lisas Laanep.