Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentsiamet kahtlustab kütusefirmade kartellilepet

    Konkurentsiameti peadirektor Peeter Tammistu kinnitas eile, et spetsialistidega maha istudes ja asja arutades jõuti kokkuleppele, et järgmise nädala keskpaigaks tehakse kütusemüüjate tegevuse kohta eeluuring. «Sellise uuringu tegime viimati üle-eelmisel aastal, siis ei tuvastatud kartellikokkulepet,» ütles Tammistu. Tookord selgitati välja, et hindu kergitati tiheda konkurentsi tõttu, rääkis Tammistu. «Kui seekordne eeluuring annab põhjust, siis avame juhtumi. Kartellikokkuleppe tõestuse korral on kütusemüüjate trahviks aastakäibest 5% suurune summa,» sõnas Tammistu. «See trahv on väga ränk,» lisas ta.
    Üleeile 10 sendi võrra bensiini hinda tõstnud Neste Eesti ASi piirkonna müügijuht Artur Praun lausus, et kartellikokkulepet Eesti kütusemüüjate vahel olla ei saa. «See ei ole nii lihtne,» ütles Praun.
    Kütusefirmad põhjendasid hinna kergitamist maailmaturu kütusehindade tõusuga, samas on kütuse hind Rotterdami sadamas viimastel päevadel langenud. Kui veel kümme päeva tagasi oli kasumimarginaal ühe bensiiniliitri kohta umbes kroon, siis tänaseks on see tõusnud ligi viiendiku võrra.
    «Marginaalid ja sellega kaetavad kulutused on konfidentsiaalsed,» märkis Praun, soovimata kommenteerida marginaali järsku suurendamist viimastel päevadel.
    Kasumimarginaalidest ei soovinud kõnelda ka Shell Eesti ASi juhatuse liige Riina Aamissepp. «Eilne hinnatõus oli järelkaja maailmaturu hinnatõusule poolteist nädalat tagasi,» sõnas ta. «Me ei saa senini marginaaliga rahul olla, kütusehinna langus saab aset leida vaid siis, kui maailmaturul langeb hind üle kümne dollari tonni kohta,» seletas Aamissepp.
    «Meie marginaal pole küll üle krooni liitri kohta, sest sisetranspordile kulub samuti raha,» rääkis Aamissepp, soovimata öelda, kui palju kulub ühe liitri bensiini siseriiklikuks transpordiks. «Kuna paljud väikesed tanklaketid ja konteinertanklad saavad pakkuda praegu palju madalamat hinda ning seetõttu meie poolt müüdava kütuse kogus väheneb, ei saa me ühikumarginaali arvel hinda langetada,» selgitas ta.
    Samas saavad kütusemüüjad seni kütuse hinnaga mängida. Näiteks Neste A24 tankla pakub Sõpruse puiesteel asuva firma peahoone ees 95E bensiini vaid 7.50 eest, nädala lõpus korraldatava avamiskampaania käigus langetatakse Suur-Ameerika tänava tanklas hind 7.55-le.
    Suuremate kütusefirmade tanklais maksab liiter enimmüüdavat 95E bensiini 8.05. Täna tõstavad kütuse hinda ka väiksemad jaemüüjad. ASi Krooning kommertsdirektor Riho Rõuk ütles, et hinda tulnuks tõsta juba varem, kuid suuremad müüjad seda ei teinud. Uno X kaubamärki kandev tanklakett tõstab hinda eeldatavasti pühapäeval.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.