Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurettevõtjad keeravad liisingufirmadele selja

    Milleks valutada pead auto tehnilise seisundi pärast, mõtleb üha enam ettevõtjaid, ja seab sammud liisingufirma asemel rendifirma poole.
    Alles hiljuti oli auto omamine kõva sõna: selle ostmist või liisimist peeti ainumõeldavaks võimaluseks. Omand oli püha ja puutumatu.
    Täna on suund vastupidine: mida vähem auto minu oma on, seda vähem pean tema pärast muretsema.
    Eestit tabanud majanduslanguse ajal kerkis müürina probleem: liisingufirmat ei huvitanud mitte üks põrm, kas firma on hetkel maksejõuline või mitte. Kui päris jalameheks ei tahtnud jääda, tuli hambad ristis õndsal ajal kaela võetud maksekohustused tasuda. Maksegraafikuga ühele poole saanud, ei tihka paljud ettevõtjad aga enam uusi kohustusi kaela võtta ning otsustavadki autod rentida -- kui rahaga jälle kitsas kätte tuleb, saab need iga hetk tagasi anda.
    Ettevaatlike seas on suur hulk ka selliseid firmasid, mille finantsnäitajad on majandusraskuste tõttu sattunud allapoole panga seatud piire ning rendifirmasse pöördumine osutub ainumõeldavaks lahenduseks.
    Olulise osa lühiajalise rendi kasutajatest moodustavad alustavad ettevõtted. Firma juhtkond ei ole veel kindel, kas äriplaan käivitub või mitte, ning end pikaajaliste kohustustega siduda on mõttetu.
    Sageli takistab alustajail autot liisida seegi, et liisingufirma soovib näha eelmise tegevusaasta finantsaruannet, mida äsja alustanul pole ette näidata.
    Edukate hulka kuulub palju suur- (Eesti Telefon) ja riigiettevõtteid (Eesti Energia), mille eesmärk on koostada oma autopark võimalikult paindlikult ja kulutada selle ülalpidamiseks võimalikult vähe aega. Nemad kasutavad rendifirmade pakutavat täisteenindusliisingut, mil ettevõte valib autod salongist välja, rendifirmad ostavad need ära ning võtavad enda kanda tehnohoolde, kindlustuse, tagavad asendusauto jms. Ettevõtjate mureks jääb auto tankimine ning igakuise makse tasumine rendifirmale. Samad firmad kasutavad sageli ka rendifirmade autoparki lühiajaliseks rendiks.
    Balti Autoliisingu juhataja Tiit Niguli sõnul pöördub nende poole ühe rohkem ettevõtjaid, kes soovivad täisteenindusliisingut. «Aeg on raha,» nentis Nigul ja lisas, et sageli reklaamitakse täisteenindusliisingut tavalisest isegi odavamalt, kuid päris nii see pole. «Üldjuhul on lühiajaline rent kallim kui täisteenindusliising ja see kallim tavalisest liisingust. Kõik sõltub mõistagi sellest, mida teenustepakett sisaldab.»
    Samas on näiteks Avis Autorendi arvestuste kohaselt Toyota Corolla tavalise liisingu keskmine kuumakse 4926 krooni, nende pakutaval täisteenindusliisingul 4900. Odavus peitub firmajuhi sõnul soodustustes, mida rendifirma saab tänu suurele autopargile. Samuti esineb Avis ise kindlustusandjana ja teenib selle arvel.
    Firmade osakaal meie klientide seas on suurenenud just viimase poole aasta jooksul. Laias laastus pakume kolme erinevat teenust: lühiajaline rent kuni üheks kuuks, miniliising, mis sisuliselt tähendab sama, kuid pikemaks ajaks (kuni 11 kuud) ning täisteenindusliising (12 kuni 36 kuud).
    Leian, et autode rentimine on firmadele kasulik. Nad ei pea võtma enesele kaela pikaajalisi kohustusi ja saavad planeerida paremini oma väljaminekuid. Lisaks ei pea nad muretsema, millal lõpeb kindlustus, millal saab täis tehnohoolde aeg, mis see maksma läheb jne. Kui autoga midagi juhtub või on vaja teenindusse minna, on 24 tundi töötav hädaabi, anname asendusauto jne. Ettevõte saab tegeleda oma põhitööga.
    Meie müük hõlmab kogu Eestit, vahemaad on pikad ja me olime sunnitud müügiosakonnale hankima korralikud ja vastupidavad sõidukid. Kaalusime ja arvestasime väga pikka aega, kas liisida need autod või rentida. Tellisime erinevaid hinnapakkumisi jne. Lõpuks siiski otsustasime, et kasulikum on rentida. Valisime Avis Autorendi, kust võtsime kevadel rendile seitse sõiduautot Toyota Corolla, nende arv on tänaseks kasvanud kümneni.
    Rentijana ei pea me muretsema auto hoolduse, kindlustuse, talve- ja suvekummide paigalduse ja muu sellise pärast. Kui auto läheb katki, antakse asendusauto ja pole hirmu, et mõni töö jääb tegemata. Ka aeg maksab raha.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.