Viktoria Korpan • 29. august 1999 kell 22:00

Telemängumeistrite edu

«Selleks, et teha head saadet, on vaja head professionaalset meeskonda,» räägib Highstar Productionsi müügidirektor Roland Kirss. «Me töötame ühe rühmaga, vähesed vahetuvad.»

Kolm aastat tagasi alustasid produtsent Kaupo Karelson, rezhissöör Rando Pettai ja Kirss sellest, et nende loodud firma Highstar hakkas tegema populaarse ingliskeelse saate «Price is right» kohalikku varianti, mängu «Kuum hind» Emil Rutiku juhtimisel.

Sel aastal astub Highstar uude hooaega kaheksa saatega. Üks neist on populaarsustabelis teisel kohal olev «Reisile sinuga». Samuti toob firma teleturule kaks oma projekti.

Sügisest on Eesti Televisiooni eetris uus, Highstari meeskonna oma idee põhjal tehtud teadus- ja tehnoloogiasaade «Noova», mis on Karelsoni sõnul midagi Discovery ja CNNi uudiste vahepealset. «Oleme uhked, et saade on meie välja mõeldud,» lausub Karelson, rahulolu näol. «Sellist saadet veel turul ei ole.» Uus saade on veel juhita, sest Daniel Vaarik, kes produtsendi nägemuse kohaselt pidi saama «Noova» saatejuhiks, läks hoopis rahandusministeeriumi tööle.

Highstari teine tegevusala on telereklaamide tootmine. Reklaam ja meelelahutus ühinevad septembris eetrisse minevas saates «Emili köök», mille juhiks on Emil Rutiku. «Idee tuli Emili poolt,» kinnitab Roland Kirss, kes on veendunud, et Rutiku juuresolek köögis garanteerib uuele kokasaatele edu. «Pärast hakkame sellele saatele ise litsentsi müüma,» räägib Kirss.

40 saates valmistavad «Emili köögi» külalised roogasid ja teevad samal ajal viiele firmale reklaami nende toodangut kasutades. «Huvitav, aga mitte keeruline roog ja 150 krooni eest toiduaineid,» seletab Kirss saate põhimõtteid. Koos Emiliga tegutsevad kahes köögis kas professionaalsed kokad või lihtsalt huvitavad inimesed, kellele meeldib süüa teha.

Karelson ütleb, et Highstar tegi endale reklaami, kui võitis selle aasta Eesti eurolaulu videoklipi tegemise konkursi. «Kui tavaliselt maksab üks video 200 000 krooni, siis Evelin Samueli ja Camille'i video eelarve oli vaid 25 000 krooni. See oli terve tiimi töö,» lausub ta. «Keegi meist ei saanud selle eest raha, kuid saime kuulsaks.»

Saadetest tulevast rahast tele-ettevõtjad veel ei räägi.

Hetkel kuum