Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusefirmad otsivad hinnale põhjendust

    Ehkki bensiini jaemüügihind langes eile tänu maailmaturul toimunud muutustele Läti Statoili tanklates 0,5 santiimi ehk ligikaudu 12 sendi võrra liitrilt, jäid hinnad firma Eesti sõsarettevõttes muutumatuks.
    Bensiini 95E hind on Rotterdamis nädalaga langenud 16,5 dollarit tonnilt. Pärast bensiini hinna tõstmist on kütusemüüjate kasumimarginaal Eestis viimase kuue päevaga tõusnud 30 sendi võrra liitrilt 1,30 kroonini.
    Eesti Statoili peadirektor Epp Kiviaed selgitas, et kütuse tarnijad on ettevõttel kahes riigis erinevad ning selle maksumus Eestis sõltub hulgimüüja Neste hinnapoliitikast.
    «Tegelikult on hulgimüüjad need, kes hindu kujundavad. Maailmaturul toimuv ei ole seni meie tarnija hinnakirja jõudnud. Otsusega hinda muuta ootame niikaua, kuni näeme, et ka nemad on hinda alandanud,» rääkis Kiviaed eile. Ta lisas, et Neste hulgihinna muutus kajastub ettevõtte jaehindades hiljemalt ööpäeva jooksul.
    Kiviaed kinnitas, et kütusemüüjad ei proovi kõrgema jaehinnaga bensiini müügilt võetavat kasumiosa suurendada. «Ma võin garanteerida, et meie kasumimarginaalid ei ole kõrgemad kui eelmisel aastal, pigem on nad olnud tänavu madalamad,» märkis ta.
    Eelmise aasta septembris oli kütusemüüjate marginaal ligi 1,40 krooni. «Lõpuks jõudis kätte valupunkt, kus me enam hinna tõstmisega oodata ei saanud, sest meie marginaalid on võrreldes eelarves ette nähtuga olnud madalamad.» Kiviaed ei soostunud avaldama, kui suur on firma poolt liitri bensiini kohta võetav kasumiosa.
    Shell Eesti juhatuse liige Riina Aamissepp ütles samuti, et hetkel pole bensiini hinda hoolimata maailmaturul toimunud langusest põhjust langetada. Viimased hinnatõusud olid tingitud sellest, et hinnad maailmaturul olid tõusnud pikema perioodi vältel, ent siis oli Eestis kütuse hind tänu konkurentsile tugeva surve all.
    Aamissepa sõnul ostab Shell kütust eri hankijatelt ning sisseostuhinnad on firma jaoks viimasel ajal mõnevõrra langenud.
    Konkurentsiamet uurib, kas kütusemüüjate üheaegses hinnatõstmises ja -langetamises võib leida kartellikokkuleppe tunnuseid. Põhjus oli viimane hinnatõus ning teatud lahknevused Rotterdami ning meie turu hindade vahel, rääkis ameti peadirektor Peeter Tammistu eile.
    Konkurentsiamet teostab praegu eeluuringut ning otsus juhtumi avamise kohta langetatakse paari päeva jooksul. «Ma ei pea seda ka siis tühjaks tööks, kui me midagi tõestada ei suuda, sest asjadega tegelemine aitab taolisi juhtumeid ära hoida ka tulevikus,» sõnas Tammistu.
    Konkurentsiamet on andmete saamiseks pöördunud nii Statoili kui Shelli poole.
    Riina Aamissepp kinnitas, et Shell Eesti koostab konkurentsiametile vastuse paari päeva jooksul. «On natuke kahju, et riigiametid peavad sellisele asjale nii palju aega ja vaeva kulutama. Ilmselt on ka kütuseturul palju rohkem valdkondi, mis nõuaksid suuremat uurimist ja paremaid tulemusi, nagu näiteks salakütus,» lausus Aamissepp.
    Suuremad tanklaketid tõstsid kütuse hinda viimati eelmisel kolmapäeval ning levinuma bensiinimargi 95E liiter maksab nüüd Neste, Shelli ja Statoili jaamades üle kaheksa krooni.
    Aasta algusest saadik on bensiini liiter kallinenud 1,75 sendi võrra.
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.