Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tehnoülevaatuse hind läbis kontrolli
Konkurentsiamet kontrollis suvel mootorsõidukite tehnoülevaatust teostavaid ettevõtteid, kahtlustades neid hinnakokkuleppe sõlmimises. Kahtlused ei leidnud kinnitust.
Aasta alguses kehtestas 92% ülevaatuspunktidest ülevaatuse hinnaks 300 krooni. Sellest tekkis konkurentsiametil kahtlus, et ülevaatust teostavate firmade vahel on sõlmitud konkurentsivabadust piirav lepe. Ameti lepingute osakonna juhataja Maire Loori väitel kontrolliti Tallinnas ligi kümmet ettevõtet.
Uurimise käigus selgus, et möödunud aasta lõpuni oli teede- ja sideministeeriumil (TS) õigus kehtestada transpordivahendite tehnoülevaatuse piirhinnad. Eesti transpordiettevõtete tehniliste juhtide liidu (ETTJL) ja Tartu Ülikooli (TÜ) teadlaste koostöös oli kalkuleeritud, et ülevaatuspunkte rahuldavaks hinnaks on 300 krooni, mis pidi tänavu aasta algusest saama ka TS poolt kehtestatud piirhinnaks. Eelmise aasta lõpus aga otsustas ministeerium vabastada tehnilise ülevaatuse hinna riikliku kontrolli alt ja ettevõtted said õiguse ise määrata tehnoülevaatuse hinna.
Konkurentsiamet jõudis järeldusele, et 300kroonine hinna oli ETTJLi ja TÜ kalkuleeritud ülevaatuspunktide tegelikest kuludest lähtuvalt ja oli ka oodatav, et vabaturu hinnaks kujuneb 300 krooni. Konkurentsiameti peadirektori asetäitja Ain Proos tunnistab, et tehnoülevaatuspunktide õigusrikkumist ei tuvastatud.