TELE2 strateegia planeerimise direktori Peep Põldsammi väitel oleneb TELE2 uute klientide internetiühenduse taasaktiviseerimine Eesti Telefonist. «Sõltub sellest, millal nad panevad meile uusi sissehelistusliine,» ütles Põldsamm eile.
ASi Eesti Telefon meediasuhete direktor Ain Parmas rääkis, et TELE2 saab Eesti Telefonilt täna kümme sissehelistusliini ja veel kaheksa liini läheb mõne nädala pärast maakondadesse. Praegu on Põldsammi sõnul TELE2-l kasutusel 30 sissehelistusliini.
Internetipakkuja AS Data Telecom juhatuse esimees Neeme Takis seletas, et maksimaalne koormus ühe sissehelistusliini kohta on kuni 30 klienti, kui tegemist on eraklientuuriga. Seega oleks TELE2-l teoreetiliselt võimalik teenindada kvaliteetselt kuni 1440 klienti.
«15 liini kaupa juurde tellida on mõttetu tegevus,» nentis Takis. «Me tellime ikka 30 liini kaupa.»
Registreerida TELE2 kliendiks võib praegugi. «Aga me ei saa neile teenust osutada, kuna siis ei suuda me garanteerida kvaliteetset teenust varem registreerinud klientidele,» rääkis Põldsamm, kelle väitel on TELE2 praegu suuteline tagama häireteta ühenduse 3000 kasutajale.
TELE2 tasuta sissehelistamisteenuse kasutajaks on poolteise päevaga registreerunud juba üle 4000 kliendi. «Lootsime sellise hulga kliente koguda poolteise kuu jooksul,» tunnistas turundusdirektor Stefan Öberg.
«Usun, et eriti on põhjust rõõmustada Eesti Telefonil, sest kõneminutite arv peaks kasvama,» lausus Data Telecomi juhatuse esimees Neeme Takis. «Ka Eesti internetikasutajate üldarvu kasv mõnevõrra kiireneb, seega on üldmõju kahtlemata positiivne.»
«Äriklientuuri see tasuta massteenus ilmselt palju kokku ei tõmba, kuid eraklientuurile võib peale minna,» ütles Takis, kes ei prognoosi oma firmale TELE2 mõjul suurt kliendikadu. Suurem osa Data Telekomi käibest tuleb Takise sõnul püsiühendusklientidelt. «Tasuta massteenus ei saa ka sisaldada mitmesuguseid kliendi vajaduste järgi konfigureeritud lisavõimalusi, mis on äriklientuurile sageli vaga olulised,» sõnas Takis.