«Tax free kaubandust lubav üleminekuperiood võiks kesta kümme aastat alates Eesti ühinemisest Euroopa Liiduga,» ütles Jürgenson. «Kavatsen juba lähitulevikus selle küsimuse valitsuse istungil tõstatada.»
Eesti suudab tänu tax free kaubandusele turistide voolult nii palju teenida, et vajab Euroopa Liidult samavõrra vähem abiraha, ütles teede- ja sideministri nõunik Andrus Villem.
Kui Eesti loobub tax free'st, kaotab laevafirma Hansatee suure osa oma 1,7 mld krooni suurusest aastakäibest ja peab vallandama ligi tuhat töötajat, sest ei suuda suuri reisilaevu enam liinil pidada, ütles Hansatee pressiesindaja Malle Aleksius. Ligi 70% Hansatee sissetulekust pärineb maksuvabast kaubandusest ja selle tulu kadumisel tõuseks laevapileti hind 200 kroonilt 600 kroonile.
Aleksius lisas, et siis saavad Eesti laevaliinidel turueelise Soome-Rootsi laevafirmad, kes suudavad Soome-Rootsi liinidel kasumit teenides Eesti reiside piletihinnad madalad hoida. Tema sõnul maksab Hansatee tänu edukale majandustegevusele igal aastal riigile ligi 100 mln krooni makse ja ligi sama suure summa riigile kuuluvale aktsiaseltsile Tallinna Sadam.
Välisministeerium on jätkuvalt seisukohal, et ajapikenduse taotlemine tax free kaubanduseks pole Eestile vajalik, ütles välisministeeriumi pressiesindaja Vahur Soosaar.
Äripäeva andmetel on Laar Jürgensonile lubanud, et valitsus toetab tax free kaubandusele üleminekuperioodi taotlemist.
Autor: ÄP