• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jürgenson taotleb tax free'le pikendust

    «Tax free kaubandust lubav üleminekuperiood võiks kesta kümme aastat alates Eesti ühinemisest Euroopa Liiduga,» ütles Jürgenson. «Kavatsen juba lähitulevikus selle küsimuse valitsuse istungil tõstatada.»
    Eesti suudab tänu tax free kaubandusele turistide voolult nii palju teenida, et vajab Euroopa Liidult samavõrra vähem abiraha, ütles teede- ja sideministri nõunik Andrus Villem.
    Kui Eesti loobub tax free'st, kaotab laevafirma Hansatee suure osa oma 1,7 mld krooni suurusest aastakäibest ja peab vallandama ligi tuhat töötajat, sest ei suuda suuri reisilaevu enam liinil pidada, ütles Hansatee pressiesindaja Malle Aleksius. Ligi 70% Hansatee sissetulekust pärineb maksuvabast kaubandusest ja selle tulu kadumisel tõuseks laevapileti hind 200 kroonilt 600 kroonile.
    Aleksius lisas, et siis saavad Eesti laevaliinidel turueelise Soome-Rootsi laevafirmad, kes suudavad Soome-Rootsi liinidel kasumit teenides Eesti reiside piletihinnad madalad hoida. Tema sõnul maksab Hansatee tänu edukale majandustegevusele igal aastal riigile ligi 100 mln krooni makse ja ligi sama suure summa riigile kuuluvale aktsiaseltsile Tallinna Sadam.
    Välisministeerium on jätkuvalt seisukohal, et ajapikenduse taotlemine tax free kaubanduseks pole Eestile vajalik, ütles välisministeeriumi pressiesindaja Vahur Soosaar.
    Äripäeva andmetel on Laar Jürgensonile lubanud, et valitsus toetab tax free kaubandusele üleminekuperioodi taotlemist.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine ei teeni ühiskonna huve
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Brenti toornafta tõusis kolme aasta tippu
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Seaduseelnõu teeb virtuaalvääringute pakkujatele nõuded karmimaks
Keit Pentus-Rosimannuse juhitav rahandusministeerium saatis kooskõlastusele virtuaalvääringu teenuse pakkumist karmistava eelnõu, nagu ta eelmisel nädalal pärast rahapesu andmebüroo tehtud riskihinnangu avaldamist lubas.
Keit Pentus-Rosimannuse juhitav rahandusministeerium saatis kooskõlastusele virtuaalvääringu teenuse pakkumist karmistava eelnõu, nagu ta eelmisel nädalal pärast rahapesu andmebüroo tehtud riskihinnangu avaldamist lubas.
Sunly asutaja: tõehetk energiaturul tuli ootamatult
Taastuvenergiaettevõtte Sunly üks asutajatest Martin Kruus rõhutas konverentsil Äriplaan, et ettevõte on alles oma tee alguses ja oma väärtust tuleb investoritele tõestada, ent ollakse tahtmist täis lähiajal kaks korda kasvada.
Taastuvenergiaettevõtte Sunly üks asutajatest Martin Kruus rõhutas konverentsil Äriplaan, et ettevõte on alles oma tee alguses ja oma väärtust tuleb investoritele tõestada, ent ollakse tahtmist täis lähiajal kaks korda kasvada.