Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome kahtleb Ida-Euroopa kapitalis

    «Liitumine, mida me pakume, on Euroopa laevaehituses hetkel parim äriettepanek,» ütles Janusz Szlanta, Poola Gdanski laevatehase juht, kes peab Londonis läbirääkimisi Anglo-Norra tööstuskontserniga Kvaerner kahe laevatehase ostmiseks Soomes.
    «Kui Soome valitsus vahele ei sega, võetakse meie pakkumine vastu,» on Szlanta kindel, «kuid valitsusega pole võimalik võistelda.»
    Tööstusallikate teatel on Gdanski laevaehituse pakkumine parim, kuid võeti konkureeriva konsortsiumi moodustanud Masa-Yardsi juhtkonna poolt jahedalt vastu.
    Väljakutse Poolast -- esimene suurem Ida-Euroopast pärit firma katse laiendada oma tegevust Euroopa Liitu -- tekitas ebamugavust ka Soome valitsuses.
    Tööstusminister Erkki Tuomioja ütles sel nädalal, et valitsus toetab «kodumaist lahendust» ning võib kasutada riiklikke investeerimisfonde Masa Yardsi juhi Martin Saarikangase konsortsiumi toetamiseks.
    Lisaks võib valitsus poolakate pareerimiseks Masa Yardsi riiklikust toetusrahast ilma jätta.
    Soome ajalehed lõid samuti häirekella, väites, et Gdanski laevatehase eesmärgiks võib olla konkurendi hävitamine. Teised külvasid kahtlusi, et Poola tehase taga võib tegelikult peituda hoopis mõni Lõuna-Korea laevafirma.
    Janusz Szlanta on sellised väited kui laimu tagasi lükanud. Tema sõnul on Poola tehase eesmärgiks sõbralik ülevõtmine ning välja arvatud mõned väiksemad ümberkorraldused ei näe ta mingit vajadust tööliste massiliseks vallandamiseks ei Helsingi ega Turu tehastes.
    «Jõudude ühendamine Masa Yardsiga oleks praeguses globaliseeruvas maailmas ideaalne,» ütles Szlanta. «See on suurepärane võimalus Euroopa laevaehitusgrupil tööstusharus liidripositsioonile tõusta,» jätkas ta.
    Masa Yardsi kogemused kruiisilaevade ja vedelgaasitankerite valmistamisel sobivad hästi kokku Gdanski laevaehituskogemuse ja madalate kuludega, ütles Szlanta.
    Ühinenult saaks firmast maailma suuruselt viies laevaehitusfirma, mille käive võiks kahe aasta pärast tõusta 1,5 miljardile dollarile ning töötajate arv umbes 15 000-le.
    Gdanski laevaehituse edu kasumi suurendamisel ilma igasuguste toetusteta -- mullu teeniti 400 miljoni dollarilise käibe pealt 30 miljonit dollarit kasumit -- pluss Masa Yardsi kaasaegne tehnoloogia, aitaksid firmal edukalt vastu seista Lõuna-Korea ja Jaapani laevaehitusfirmade poolt tugevnevale konkurentsile.
    Kvaerner peaks otsuse tegema oktoobri keskpaigaks. Kui aga Soome valitsus kindlalt vastu on, võib Gdanski laevatehas tehingust ilma jääda, ütles Szlanta.Ta avaldas siiski lootust, et valitsus jääb objektiivseks, kasvõi juba sellepärast, et poolakate pakkumise blokeerimine heidaks varju ELi vaba konkurentsi põhimõtetele ning soovile võtta vastu uusi liikmeid Ida-Euroopast.
    «Kui nüüd peaks ilmnema, et Poola firmad ei sobi Lääne-Euroopasse investeerima, siis oleks see väga negatiivne signaal ELiga liitumisläbirääkimisi pidavale riigile,» ütles Szlanta.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.