• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piimatööstuste konkurents koduturul

    Eesti piimatoodete turg ei koosne ainult joogipiima koju-ostudest, nagu on Äripäeva ajakirjanikud ekslikult kirjutanud (vt artikkel «Lacto üritab saada kõige suuremaks piimatööstuseks», ÄP, 27. 09.).
    Kõigepealt jaguneb iga piimatootja toodang ekspordiks ja koduturule mõeldud toodanguks. Viimane jaguneb omakorda suurköökidele ja üksiktarbijale müüdavaks.
    Suurem osa jaemüügivõrgus müüdavatest piimatoodetest jõuab kodutarbimisse. Sõltuvalt piimatööstuse tootmisstruktuurist võib Eesti kodutarbimisse jõudvate piimatoodete osa jääda isegi allapoole 25% piimatööstuse ko-gu rahalisest käibest ja seetõttu on Lacto ja teiste piimatööstuste turupositsiooni üksnes kodutarbimise järgi hinnata ebakorrektne.
    Loomulikult on Eesti suurematele piimatööstustele vä-ga tähtis nende positsioon just tarbijaturul, see tähendab kodutarbimises. Selle positsiooni parandamiseks on viimastel aastatel loodud brändid Alma, Tere, Meieri ja Farmi ning nende turupositsiooni igakuiselt jälgitud ja analüüsitud.
    AS Emor registreerib alates 1992. aastast iga kuu 700 leibkonna kojuoste, sealhulgas ka piimatooteid. Piimatootjate turuosasid mõõdame kuue peamise piimatoote -- joogipiim, keefir, hapukoor, rõõsk koor, jogurt, kohupiimatooted -- järgi.
    Joogipiima osatähtsus perede piimatoodetele tehtavates kulutustes on 27%. Nimetatud kuus toodet kokku moodustavad aga 73% piimatoodete kodutarbimise kulutustest.
    Ülejäänud kulutused tehakse juustu, või ja muude piimatoodete ostmiseks. Piimatööstuste omavahelise konkurentsi kõrval on joogipiima turul tegemist ka pakendamata piimaga, mida müüvad väikesed farmid ja talupidajad.
    Lahtine piim moodustab kuni pool kojuostetava piima kogusest. Kuue nimetatud piimatoote kohta kokku on pakendamata piimatoodete osatähtsus koduostude rahalises mahus 16%. Tööstuste turupositsioone tervikuna hinnates jäetakse lahtine piim kui eraldiseisev toode sageli arvestusest hoopis välja.
    Kõnealuses artiklis kasutatud andmed ei olnud Emori kui andmete omanikuga kooskõlastatud ning Äripäeva ajakirjanik esitas tootjate turuosad joogipiima kojuostude koguse järgi, käsitledes seda piimatööstuste kogu toodangu järgse turuosana.
    Uus ja õige joonis kajastab piimatööstuste turupositsioone kuue piimatoote kojuostude rahalise mahu järgi
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Kristi Saare juhtidele: sul on juba piisavalt, aita nüüd teisi
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.