Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Muutused transpordis viie aasta perspektiivis

    Millises suunas muutuvad veohinnad?
    - Kui Eesti on aastaks 2005 Euroopa Liidu liige, on tõenäoliselt ka hinnad ühtlustunud Euroopa Liidu tasemel. Lähitulevikus määrab aga hinna järjest tihenev konkurents, kütuse hinna tõus ning võimalikud veoload või litsentsid. Seega veo- ja logistikafirmad peavad hakkama saama oludes, kus nende teenistus saadetise või tonni kohta langeb.
    Millised muutused toimuvad konkurentsis?
    - Transpordiettevõtete üldarv võib jääda samale tasemele, kuid rahvusvahelisi firmasid tuleb juurde ning see suurendab konkurentsi. Suured rahvusvahelised kontsernid ostavad kohalikke ettevõtteid üles, tegutsedes nn universaalteenuste pakkujatena. Kindlasti toimuvad liitumised ja spetsialiseerumised. Raudteeveotransport peaks taasleidma oma koha veoturul. Paljud firmad kasutavad elektroonilist kontaktvõrgustikku.
    Milliseid transporti mõjutavaid seadusakte on vaja vastu võtta?
    - Kindlasti on vaja vastu võtta võlaõigusseadus ja autoveoeeskirjad ning ratifitseerida Varssavi konventsioon. Vastu tuleb võtta logistikafirmade vastutust puudutavad seadusandlikud aktid ja veopakendite standardid, kokku leppida veoste dokumentatsiooni vormid ja tootmise protseduurid. Hulk raudteedel kehtivaid seadusi tuleb ühtlustada Euroopa Liidus toimivatega (näiteks liituda signalisatsiooni- ja telekommunikatsioonisüsteemidega ERTMS ja GSM-R).
    Millises suunas muutuvad veohinnad?
    - Veohinnad tulevikus tõusevad, sest kõik hinnakujundusfaktorid näitavad selget kasvutendentsi. Pidevalt kallineb kütus, samuti tööjõud. Eesti seaduste ühtlustumisel EL õigusnormidega lisandub veohinnale kindlasti hulk makse, näiteks ökoloogiamaks.
    Millised muutused toimuvad konkurentsis?
    - Lähema viie aasta jooksul toimub ekspedeerimisäris maailma trendide imbumine Eestisse. Ekspedeerimisturult kaovad ilmselt keskmise suurusega tegijad. Elujõulistel turuosalistel jääb tõenäoliselt valida kahe tee vahel -- kas ühineda suurkontsernidega või leida oma spetsiifiline ärini??. Veofirmade konkurentsis jäävad püsima vaid sellised vedajad, kes suudavad oma investeeringud ratsionaalselt tööle panna.
    Milliseid transporti mõjutavaid seadusakte on vaja vastu võtta?
    - Seadusloomes keskendutakse tulevikus peamiselt Euroopa Liidu seadusandlike aktide kohandamisele Eesti tingimustega. Eesti astumisel Euroopa Liitu muutub kogu tollivormistusprotseduur. Lähemal ajal on seadusloomeprotsessis suur töö teha turuosaliste vastutuse reguleerimisel. Seadused peavad kõigile turuosalistele garanteerima võrdsed mängureeglid. Konkurentsi reguleerivate seaduste efektiivsus eeldab tõhusa järelvalvesüsteemi juurutamist. Praegusel kujul jätavad seadused mõningad olulised transpordiahela toimimise protseduurid piisavalt reguleerimata.
    Millises suunas muutuvad veohinnad?
    - Viie aasta perspektiivis kindlasti hind tõuseb. Kes praeguste hindadega pikalt sõidavad, ei sõida viie aasta pärast enam üldse. Nende hindadega, millega praegu sõidame, hoiame mingil määral hinge sees. Sellega autotransport ei arene.
    Millised muutused toimuvad konkurentsis?
    - Arvan, et pigem jääb autotranspordifirmasid vähemaks. Ei ole lihtsalt nii palju vedusid. Praegu on vedusid palju vähem, kui on vedajaid. Ei usu, et spetsialiseerumine rahvusvahelistel vedudel on mingi tulevikutrend. Ega see spetsialiseerumine kõige parem ei ole. Peab tegema üht, teist ja kolmandat, muidu ei jätku lihtsalt tööd.
    Milliseid transporti mõjutavaid seadusakte on vaja vastu võtta?
    - Praegu ei reguleeri midagi autoveondust. Mingi seadus peaks olema ekspedeerimisfirmade kohta. Ekspedeerimisfirmasid tuleb iga päevaga juurde. Kõik pakuvad vedusid. Ja kuna on aeg, kus vedusid ei jätku, võtad sellest pakkumisest kinni. Pärast tuleb välja, et kui hakkad raha küsima, siis ei olegi sellist firmat olemas. Mingid normid peaksid ekspedeerijatele kindlasti olema.
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Olulisemad uudised

Express Post lõpetab kojukande ja koondab ligi 450 inimest Eesti Post valmis töötajaid värbama
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.