Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eksportijale laevaliiklus mõttetu

    Oktoobri algul võttis ESCO käigust ühe Eesti ja Saksamaa vahel kurseerinud ro-ro-laeva. Toimima jäänud laevaühendus on eksportijale endisest 30% kallim ja kolm korda pikema transiidiajaga.
    ESCO võttis liinilt laeva, mis väljus Muugalt reede õhtul ja jõudis Kieli esmaspäeva ennelõunaks, kus oli kaup võimalik haagistelt ka kohe maha laadida. Nüüd jõuab reedel laaditud koorem Saksamaale alles järgmiseks reedeks või neljapäeva õhtuks. Neil aegadel jõuavad Saksamaale Eestist esmaspäeviti väljuvad ro-ro-laevad: ESCO teine käiku jäänud laev ja Argomanni laev, mis läbib Bremerhaveni sadama.
    Üldjuhul pole vastu nädalavahetust võimalik enamikku koormaid treileritelt maha laadida, mis pikendab transiidiaega esmaspäevani ehk kokku endiselt kolmelt päevalt kümne päevani. Kuna haagise rendiaeg on pikenenud seitsme päeva võrra, on ekspedeerija sunnitud tõstma ka veotariifi. Lisaks haagise rendiajale tõusis ka käiku jäänud ESCO laeva veohind.
    Ekspedeerimisfirma E.M. Trans müügijuhi Illimar Pauli arvutuste kohaselt on eksportööridele mereveo hind Saksamaale tõusnud 500--700 Saksa marka ehk 30%. Seetõttu on ainuüksi E.M. Transi klientide kaupa võrreldes varasemate nädalatega Saksamaale suunduvatel ro-ro-laevadel praegu neli korda vähem. Kaupa on hakatud taas vedama mööda maismaad.
    ESCO pani reedel Tallinnast Saksamaale väljuva ro-ro-laevaliini käiku pool aastat tagasi, kui sellel marsruudil lõpetas opereerimise Travend. Eesti Merelaevanduse asedirektor arengu alal Viktor Palmet kinnitab, et ka ESCO-l ei õnnestunud pooleaastase töö tulemusena laevaliini kahjumist välja saada. Kui Saksamaale minnes oli laev kaupa täis, siis tagasi tulles oli laeva täituvus vaid 20--40%. Eesti importööridele oli teisipäeval Kielist väljuv ja reedel Tallinna jõudev laev ajaliselt ebasoodus, transiitkauba jaoks aga liiga kallis. Palmeti väitel liigub transiitkaup Eestist mööda, sest kõigi Eestit ümbritsevate sadamate maks laeva sisenemisel on Tallinna Sadama maksust madalam.
    Eesti Merelaevanduse arvutuste kohaselt on 64 miljonit krooni nelja aasta jooksul piisav, et panna kasumlikult tööle Saksamaa laevaliinid, kus mõlemad laevad väljuvad kauba omanikule soodsal ajal, reede õhtuti -- üks Kielist, teine Tallinnast.
    Nii Illimar Paul E.M. Transist kui ka Viktor Palmet Eesti Merelaevandusest on nõus, et dotatsiooni pole loota Eesti riigieelarvest, kuid riik võiks aidata raha leidmisel.
    Hollandi transpordiministeeriumi uuringute kohaselt toob 30protsendiline laevandusettevõtluse kasv kaasa 70protsendilise kasvu transpordi- ja teenindusettevõtluses. Palmeti kinnitusel on seetõttu laevandusprojekte mujal maailmas toetatud Phare rahaga.
    «Kuid laevanduses tuleb ka muus osas luua soodne rezhiim» viitab Palmet vajadusele muuta Tallinnas sadamamakse.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.