Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sponsorluse tulemused ei paista kohe pärast pangaülekannet

    Sponsorlus on persooni, inimrühma, sündmuse või muu tegevuse imago üürimine ja kasutamine kindlal turundussuhtluse eesmärgil, saades osa spondeeritava positiivsest mainest avalikkuse silmis ning kandes selle üle oma kaubamärgi lisaväärtuseks. Sponsorlus on tulemuslikkuselt võrdväärne reklaami, suhtekorralduse ja teiste turunduskommunikatsioonikanalitega.
    Erinevalt reklaamist ei kutsu sponsorlus «avalikult» ostma, sponsorluse eesmärk on ennekõike positiivse imago loomine juba tunnustatud persooni, sündmuse või muu tegevuse kaudu. Samas ei tasu sponsortegevuse tulemusi kohe pärast pangaülekannet ootama hakata, sest erinevalt reklaami mõjust, mille tulemuslikkust saab mõõta kampaania lõppedes, on sponsorluse tulemused nähtavad alles mõne aja möödudes, kuid nad on tihti püsivamad.
    Vaatamata sponsorluse tagasihoidlikele eelarvetele ning tihtipeale märkamatute sponsorlogode esitlusele on rahvusvahelise sponsorluskontserni ISL tehtud uuringu «Sponsortest Tracking Survey» kohaselt sponsorprogrammid spontaanse tuntuse loomisel tihtipeale kolm-neli korda efektiivsemad kui tavalised reklaamikampaaniad.
    Sponsorlus võib olla sündmusekeskne või hoopis kestev tegevus, näiteks mitmeid aastaid kestev leping mõne sportlase, kultuuritegelase või muudmoodi oma saavutustega positiivselt avalikkuses silma paistnud persooni toetamiseks.
    Spondeerimine annab võimaluse pakkuda klientidele ja teistele sidusrühmadele elamusi ning emotsioone, mida reklaam ei tekita. Kuid iga suhtlusega kaasneb vastukaja, kommunikatsioonile järgneb reaktsioon.
    Sponsorlus on tihedalt seotud suhtekorraldustegevusega. Võib-olla kehtib siingi trend, mis on omane kogu turunduskommunikatsiooni arengule -- mida efektiivsemalt ning ühendatumalt suudetakse erinevaid kommunikatsioonivõtteid omavahel siduda, seda edukam kampaania on ning seda rohkem ja kvaliteetsemat tagasisidet on oodata.
    Sponsorlusobjekti valikul on vaja jälgida objekti imago ning ka sihtrühmade sobivust toote või firmaga. Näiteks Hennessy konjakiga ei oleks efektiivne spondeerida rahvatantsu või on lausa ebaeetiline spondeerida mõnd lasteorganisatsiooni või spordiüritust.
    Konkreetse persooni puhul, keda spondeeritakse, tuleb selgelt jälgida persooni imagot, seda, kellega persoon suhtleb, kuidas ta on aktsepteeritud toote või firma siht- ja sidusrühmade poolt ja kas ta näiteks ka ise konkreetset toodet tarbib.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.