• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vanemad võsukeste orjuses

    Mitmendat aastat Tallinnas lasteaia- ja klassifotosid tegev OÜ Pildikompanii tavatseb lisaks tavapärasele grupipildile klõpsutada lapsest ka portreepildi, valmistades sellest nii kleepspilte kui passipilte. Sel moel õnnestub lapsevanema taskust 25 krooni asemel 95 krooni kätte saada. Algklasside lastele müüakse kleepspiltidega kaasa ka väike viiekroonine kolme poolega album, kuhu saab sõbrannade pilte kleepida.
    Ehkki Pildikompanii juhataja Gunnar Timmi kinnitusel saadetakse juba 1992. aastast enne pildistama tulemist infolehed kooli kaudu lapsevanematele otsustamiseks koju, on vaid üks kolmest küsitletud lapsevanemast sellise infolehe saanud. «Siis on kooli viga,» leiab Timmi. Ta sõnab, et ei saa küll avaldada, kui paljud lisapildid tagasi saadetakse, kuid selline äri on praegu piisavalt rentaabel.
    Klassikaline näide laste kaudu vanemate mõjutamisest on McDonald's. Lähed lapsega lasteeinet sööma järjekordse uue lelu pärast ja võtad endalegi aja täiteks hamburgeri. «Võtadki ja mitte ühe,» tõdeb lapsevanem Marko.
    Suur raharöövel on kleepsualbumid, mida müüakse pea kõigis koolidelähedastes ajaleheputkades. «Viimase aja tõmmekatest kuumim on «Tähesõjad». Ameerika filmitööstusel õnnestub koos mõnede Eesti firmadega rahalüps ootamatult hästi,» kurdab lapsevanem Allan Soon. «Kõigepealt film ise, mille vaatamiseks meie pere kulutas 240 krooni. Seejärel nuuskisid lapsed kioskist uhke «Tähesõja» raamatu, milles on värvilised pildid ja ligi 200 auku, kuhu saab kleepse kleepida. Õnneks läks korda selgitada, et nad kahe peale ikka ühe raamatu võtaksid.» Pakk kümne kleepsuga maksab 4 krooni, kusjuures neid pakke tuleb osta kõvasti rohkem, sest korduvaid kleepse on palju.
    «Tähesõdade» albumit Eestis müüva kirjastuse Egmont Estonia müügi- ja reklaamidirektor Toomas Jõeleht tunnistab siiski, et kleepsualbumid ei ole enam nii edukad kui viis aastat tagasi. Tema sõnul on hea, kui müügiga nulli jõutakse.
    Aasta tagasi andis Shell bensiini eest talonge, millega sai odavamalt Ferrari automudeleid ja Legosid osta. «Olin sunnitud kallima bensiini tankimiseks koduteel veel ringi ka tegema,» räägib kahe poja ema Anu Jõgi.
    Reklaamiagentuuri Kala Ruudus tegevdirektor Tauri Tallermaa sõnul on lastele suunatud reklaami juhised olemas nii reklaamiseaduses kui rahvusvahelises reklaamitegevuse seadustikus, mis peatselt peaks Eestis heaks kiidetama. «Tegelikult on kõik vanemates kinni ja seda asja tuleb mõistusega võtta.»
    Reklaamiagentuuride liidu presidendi Marek Reinaasi sõnul ei meenu talle Eestist ühtegi näidet laste ärakasutamise kohta reklaamis. «Iseenesest on lapsed samasugused tarbijad nagu täiskasvanud. Kui neile reklaami teha viisakal moel, pole midagi lahti.»
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.