Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tagasiside tagab efektiivse juhtimise

    Üha paremini töötava tagasisidesüsteemi tulemus on kulude kokkuhoid ja kliendirahulolu suurenemine.
    Paljud ettevõtted püüavad parandada oma tegevuse efektiivsust, täiustades juhtimist ja põhiprotsessi, kuid unustades süstemaatilise tagasiside vajalikkuse.
    Air Cargo Estonia väidab, et tänu üha paremini töötavale tagasiside-süsteemile saab analüüsida oma vigu ja ennetada uute vigade tekkimist, mis annab aastate lõikes kulude kokkuhoiu.
    Suur saavutus on see, et Air Cargo töötajad on omaks võtnud tagasiside süsteemi, sest registreerides kliendi positiivset või negatiivset arvamust, tekib adekvaatne pilt tarbija vajadustest.
    Ettevõttesisene tagasiside võimaldab hinnata juhtimise ja põhiprotsessi efektiivsust ja selle kaudu planeerida nende täiustamist. Võttes kasutusele järjest uusi juhtimismudeleid, arvestamata tegelikku olukorda, ei saa soovitud tulemust.
    Tagasiside süsteemi loomisel saab lähtuda rahvusvahelise standardi ISO 9001 nõuetest. Muuhulgas käsitleb standard selliseid tagasiside elemente nagu kontroll ja testimistegevus, korrigeeriv ja vältiv tegevus ning sisemine kvaliteediaudit.
    Põhiprotsessis tehtava kontrolli ja testimise juurutamiseks on vajalik mõõdetavate kvaliteedinäitajate olemasolu. Kontrolli ja testimise tulemus peab olema fikseeritud ja teada igal ajahetkel. Kui tootmises on see suhteliselt lihtsalt organiseeritav, siis teeninduses tuleb antud ülesandele läheneda loominguliselt, võttes kasutusele kontrollnimekirju, küsimustikke jms.
    Iga tagasilööki protsessi, toote või teenuse kvaliteedis peab analüüsima, et leida probleemi põhjus ja lahendamise variandid. Üldjuhul peituvad põhjused süsteemis, mitte inimestes ja seadmetes. Järelikult viimaste «elimineerimine» viib harva probleemi põhjuse kõrvaldamisele.
    Eriti hea oleks juurutada «teiste vigadest õppimise» süsteem. Kehtestatud süsteemi toimimist tuleb regulaarselt hinnata ja täiendada.
    Tõenäoliselt tahab iga ettevõte, et tema töös ei esineks vigu. ISO standardis ette nähtud regulaarne vältiv tegevus kohustab meid pidevalt analüüsima, kas olemasolev töökorraldus ja inimeste ettevalmistus on optimaalne selleks, et kliendini jõuaks erinevate osakondade ühistööna teenus, nagu me oleme seda ise kirjeldanud. Sellist analüüsi me teostame jooksvalt.
    Teiseks viime me kord aastas läbi kliendiküsitlust. Kolmandaks viime aastas kord või kaks läbi firmasiseseid kvaliteediauditeid, mille käigus selgub, kas see, mida me teeme, on täpselt see, mida me oleme tahtnud teha. Ja kui ei ole, siis järelikult me kas käitume valesti ja käitumist tuleb muuta, või meie süsteemis kirjeldatud tegevus ei vasta enam sellele, mida klient meilt ootab, ja meil tuleb samuti muutuda.
    Kvaliteedisüsteemi juurutamise ja süsteemi haldamise jaoks on meil tööl kvaliteedijuht. Lisaks tegelevad süsteemi haldamisega oma tegevusvaldkonna osas osakondade juhid.
    Numbriliselt saan tuua ühe näitaja kvaliteedisüsteemi efekti kohta. Oleme korraldanud kliendiküsitlust kaks korda, 1998. aasta märtsis, enne ISO 9002 sertifikaadi saamist, ja aasta hiljem. Kliendi rahulolu meie teenusega kasvas aasta jooksul 10 palli skaalal 7-lt punktilt 8-le.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.