• OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 05.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tolliamet lubab järjekorrad kaotada tuleval nädalal

Eesti väliskaubanduse liidu tegevdirektor Aare Puur ütles, et tema teada pole eilse seisuga ükski ettevõtja veel hakanud kohtuskäimist tolliameti vastu ette valmistama. Kui kaubavahetus veel mõni päev tollivormistuse taha takerdub, võib arvata, et ettevõtjad hakkavad kahjutasu peale mõtlema, lisas ta. «Närvid on juba üles öelnud,» lausus Puur.
Tolliameti peadirektori Rein Talviku väitel oli kolmapäeva õhtuks jõutud töödelda 75 protsenti päevas keskmiselt ette nähtud deklaratsioonidest ja järjekorrad on likvideerimisel.
Talvik väitis, et tolliamet nägi ette peaaegu kõiki novembris ette tulnud probleeme ja palus ettevõtjatel juba ammu võimaluse korral kuu alguses kaupa mitte üle piiri vedada. «Me ei näinud ette, et ettevõtjatele müüdud deklarandi programm ei käivitu,» lausus Talvik samas. Ta heitis seda ette arvutiprogrammi vigasena valmistanud ASile Küberneetika.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Küberneetika infosüsteemide osakonna juhi Juhan Pruudeni sõnul ei saanudki tolliprogramm esimestel päevadel korrektselt käivituda, sest toll ei esitanud piisavalt algandmeid ning puudus võimalus programmi eelnevalt katsetada.
Puidufirmadele liimainet tarniva Bochako Eesti omanik Tõnis Kukk ei olnud veel eilseks tollis tekkinud segaduste tõttu tekitatud kahju oma firmale kokku arvanud. Üks Läti partner tellis liimi juba konkurendi käest.
Haapsalu akna- ja uksetehase tootmisdirektor Rene Serg ütles, et Bochako liimi jätkub neil napilt selle nädala lõpuni. «Esmaspäev on juba peenike pihus,» sõnas ta.
Türi õmblusfirma NP Õmblus OÜ omanik Niina Põldmaa ütles, et on karta, et juba järgmise nädala alguses peab ta 36 õmblejat ajutiselt koju saatma. Kangas, mis nädala alguses Soomest saadeti, oli veel eile Eesti tolli segaduste tõttu kätte saamata. Toll nõuab kanga eest avansina 30 000 krooni käibemaksu, mida varem pole õmblusfirma käest nõutud.
Eile käis Põldmaa tollis järel ööpäev kinni olnud lukkudel ja niitidel. Ta rääkis, et Tallinnas Sadama tänava tolliinspektuuris oli inimesi, kes viibisid seal juba teist päeva. Tolliametnikud pusisid üsna abitult arvutiprogrammide kallal. Kui üks teistest vilunum tolliametnik läks välja suitsu tegema, olid ülejäänud hädas, jutustas Põldmaa.
Kuigi tolliameti juhid kinnitasid eilsel pressikonverentsil, et ASYCUDA tollimisprogrammi kasutamisega enam probleeme pole, siis Kadaka teel asuva SWEX Eesti ASi tollilao direktori Aivar Saarma sõnul oli server eile kaks tundi taas maas. «Niigi on osa pühapäeval saabunud kaupa ikka veel lahti tollimata,» sõnas ta.
Scania Eesti veoautodele tellitud varuosad on tollilaos juba mitmendat päeva kinni. «Väga paljud kliendid on ääretult tigedad ning räägivad, et neil autod seisavad ja kui nad oleksid seda varem teadnud, oleksid kusagilt pruugitud jupi tellinud,» lausus Scania Eesti juhatuse esimees Janno Karu.
Karu kartis, et tollis toimuva kaose tõttu võib teenimatult kannatada klientide usaldus firma vastu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transpordifirmad kannavad kahju autode mõttetu seisuaja pärast tollipunktides, teiseks hakkab üks veoauto tootma mitu tuhat krooni lisakulu, kuna ta suunatakse laevalt tollilattu, kus kaup tuleb maha ja hiljem taas peale laadida.
Transpordifirma Varova omanik Heino Poolgas kirjeldas, kuidas üks firma autodest tuli teisipäeva õhtul Soomest Tallinna linnasadamasse, sealt pidi ta sõitma Maardusse tolliterminaali, kus kaup tuli maha laadida. See on lisateenistus tollilao töötajatele. Siis sõidutas üks firma töötaja autojuhi Maardust koju ja järgmisel päeval jälle tagasi Maardusse. «Kokku kuni 3000 krooni, nii kütuse-, mahalaadimise kui ka palgakulud, » arvutas Poolgas.
Samal teemal Äripäevas ilmunud:
Toll pidurdab töötempot04.11.99
Tollis jätkub segadus03.11.99
Kaubavahetus seiskus02.11.99

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaubad võivad tekitada ummikuid22.10.99

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele