Hyundai uus suur-keskklassi sedaan XG loodab leida omanikke nende seast, kes ihkavad endale Volvo S80, kuid rahast jääb puudu «tühine» sada tuhat krooni.
Hyundai XG on mahutavuselt, mugavuselt ja varustustasemelt S80ga paljuski võrreldav. Ka välimuses võib leida ühiseid jooni, eriti külgvaates -- mõlemal jookseb esitiivast kuni taha välja järsu nurgaga rant. XG tagaosa on rohkem allapoole suunatud kui Volvol, samuti pole kahel autol palju ühist eest- ja tagantvaates.
Mootoreid paigaldatakse XG-le kahte tüüpi: 2,5 ja 3,0, mõlemad on 24 klapiga ning suudavad oma 163 või 192 hobujõuga suure-keskklassi kerega autot ilma vaevata edasi liigutada ja kiirendada 100 km-ni/h alla 10 sekundi.
Saadaval on ka uued automaatkäigukastid, millele on lisatud H-matic süsteem, mis võimaldab juhil valida, kas vahetada käike ise või lasta seda teha autol.
Varustustase on selle klassi autole igati kohane. Olemas on nii ABS kui ka libisemisvastane süsteem TCS ja automaatne kliimaseade koos õhu kvaliteedi kontrollsüsteemiga AQS. Viimane otsustab ise sõltuvalt õhu puhtusest, kas võtab õhku väljast või salongist. Salongis on kasutatud ohtralt puiduimitatsiooni, esiistmeid saab reguleerida elektriliselt ning talletada mällu nii istme, rooli kui ka peeglite asendi. Auto on varustatud nelja turvapadjaga.
XG pole ainus uudis, mis Hyundail pakkuda on. Suuremad või väiksemad muudatused tegi läbi peaaegu kogu mudelivalik. Uuenenud on Sonata, Accent, Atos ja teised mudelid. Tehas on välja töötanud ka seitsmekohalise minimahtuniversaali Trajet XG, mida aga vähemalt lähiajal pole Eestisse oodata. Ülejäänud mudelite kättesaamisega ei tohiks probleemi tekkida. Kui sobivat autot ei leidu salongis või vahelaos, läheb selle kättesaamisega aega kuni neli kuud.
Autor: ÄP