Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autojuhtide päevaraha pääseb maksudest

    Veofirmade probleem autojuhtidele päevaraha maksmisel algas möödunud aasta lõpus, kui Tartu maakonna maksuamet nõudis Tartu Autolt viimase kahe aasta jooksul makstud päevarahadelt sotsiaal- ja tulumaksu koos viivistega 1,5 miljonit krooni. Töölähetuse korra määruse järgi oli töölähetuses viibijale õigus maksta kuni 500 krooni päevaraha maksuvabalt. Samas ütles määrus ka, et tööalaseid sõite ei loeta töölähetuseks nendel töötajatel, kelle töölepingust tulenevalt on alaline töö seotud ringsõitudega või on liikuva iseloomuga. Maksuameti tõlgendusel kuulubki autojuhtide töö viimasesse kategooriasse.
    Uue määruse eelnõu lubab, et ka liikuva iseloomuga töö tegijatele võib maksta välislähetustel maksuvabalt päevaraha alammäära 350 krooni. Aasta otsa ministeeriume kirjadega pommitanud ja valitsusjuhtidele selgitustööd teinud Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp möönab, et mingil määral uue määrusega probleem laheneb. ERAA pakkus välja variandi, et autojuhtide maksuvaba päevaraha piirmäär oleks nagu teistel 350--500 krooni. «Mis imeloom see autojuht on, et peab olema määruses eraldi ära märgitud,» ei mõista Kuldkepp.
    Määruse eelnõu koostamisega tegelenud Gunnar Mendel rahandusministeeriumist ei nõustu, et autojuhtidele seatakse uue määrusega suuremaid piiranguid kui teistele elualadele. Tema kinnitusel saab autojuht alammääras määratud päevaraha, kui on komandeeringus töölepinguga määratud piirkonnas ja ööbib väljaspool elukohta. Kui autojuht lähetatakse aga väljapoole igapäevast töö ja sõidupiirkonda, siis võib talle päevaraha maksta võrdsetel alustel kõigi teiste töötajatega. Sellest võib järeldada, et veofirmad peab kaugsõiduautojuhiga sõlmima töölepingu, mis näeb autojuhi alalise töökohana Eesti Vabariigi. Kui autojuht väljub Eesti piiridest, saab ta päevaraha maksuvabalt kuni 500 krooni päevas.
    Tartu Autot uus töölähetuste hüvitiste maksmise määrus siiski maksuameti küüsist ei päästa. Mendeli kinnitusel uuel määrusel mingit tagasiulatuvat jõudu pole. Seega lasub kõigi veofirmade kohal endiselt oht, et maksuamet võib nõuda eelnevatel aastatel makstud päevarahadelt tagantjärele koos viivistega sisse sotsiaal- ja tulumaksu.
    Praegu kehtiv töölähetuse hüvitiste maksmise korra teine punkt oma sõnastusega «Nende töötajate, kellel töölepingust tulenevalt on alaline töö seotud ringsõitudega või on liikuva iseloomuga, tööalaseid sõite ei loeta töölähetuseks» on uue määruse ettevalmistamisel tunnistatud lõpuks töölepingu seaduse paragrahviga 51 vastuolus olevaks. Seadusele mittevastav piirang on seni põhjustanud tõesti palju arusaamatusi ja takistanud rahvusvahelistel vedudel osalevate autojuhtide lähetuskulude hüvitamist. Uus eelnõu aga ei kõrvalda seda punkti täielikult, sätestades punkti 14 alampunktis 3.3, et «töötaja puhul, kelle töö on töölepingust tulenevalt liikuva iseloomuga või seotud sõitudega kindlaksmääratud piirkonnas, millega kaasneb ööbimine väljaspool alalist elukohta -- käesoleva korra punktis üheksa ettenähtud alammäärades». Seega on lubatud vastava iseloomuga töö tegijaile lähetuse päevaraha maksmine, kuid väiksemas määras kui teistele töötajatele. Sarnaselt kehtiva korraga ei ole aga kusagil selgitatud, milline töö ikka on liikuva iseloomuga või seotud sõitudega kindlaksmääratud piirkonnas. Ainus töö, mis on aastate vältel mitmetes kommentaarides taolise iseloomuga tituleeritud, on auto (bussi) juhtimine. Järelikult jääb ikka maksuametnik viimaseks instantsiks, kes oma äranägemisel peab ütlema, kas lähetuse päevaraha maksmine on toimunud õigete määrade järgi.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.