Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti õlitööstus alustas edukalt
Täna saatis tehas müüki 100 000. õlipudeli, mis tähendab, et novembri plaan on täidetud kümme päeva varem, lausus ASi Werol Tehased juhatuse esimees Veljo Kuusk. «Lattu praegu ei toodeta, õli sõidab kohe poodi,» lisas ta.
Detsembris kavatseb Painkülas asuv tehas suurendada toiduõli väljamüüki kaks korda, 200 000 liitrini kuus.
Tallinna Stockmanni kaubamaja toiduosakonna juhataja Aive Märtson ütles, et Werol Tehastes toodetud Olivia õli hakati küsima juba enne selle müügile jõudmist. «Praegu ostetakse seda küll ilusasti,» lisas Märtson. «Tundub, et kampaania tabas märki. Ostjad suhtuvad Eesti tootesse positiivselt.»
Tallinna Laikmaa tänava Spari kaupluse juhataja Vaima Männa ütles, et Sparist kodumaist õli veel osta ei saa. «Meile pole seda isegi pakutud,» sõnas Männa. «Laos, kust me kaupa toome, seda ka ei ole.»
Veljo Kuusk rääkis, et toote hinna ja kvaliteedi suhet arvestades on Olivia õli konkurentsivõimeline. «Turul on ka teisi sama puhtuseastmega õlisid, kuid mitte selles hinnaklassis,» ütles ta.
Põllumajandusminister Ivari Padar lausus, et kui kauplused Werol Tehaste toodangu ära ostavd, on mõttekas suurendada rapsikasvatust Eestis. Ta lisas, et kui selleks peaks vaja minema põllumajandusministeeriumi toetust, on neil toetamise soov ja võimalused olemas. «Vähendame oma toiduõli tarbides väliskaubanduse defitsiiti,» sõnas põllumajandusminister.
ETK Hulgi müüb Hüva kaubamärgi all toiduõli, mida villib AS Formeer. ETK arendusjuht Viktor Lausa ütles, et keskmiselt ostetakse nende toiduõli umbes 5000 pudelit kuus, kuid viimasel ajal on müügi maht vähenenud. «Ei teagi täpselt, miks see nii on,» rääkis Lausa, «kuid kõik tarbijauuringud näitavad, et eelistatakse rohkem kodumaist.»
Eestis tarbitakse rafineeritud toiduõli umbes 20 000 tonni aastas, seni on toiduõli imporditud Hollandist, Saksamaalt, Soomest ja mujalt.
Werol Tehased loodab Eestis võita toiduõli jaemüügiturust 40 protsenti.