Aili Kukumägi • 29. november 1999 • 3 min
Jaga lugu:

Aasta tegijad valdavalt õlled

Tänavu aasta tulemuslikumad turundusteod on seotud õlle, side ja valimistega.

Turunduskeskus ja Marketingi Instituut korraldavad sellel aastal esimest korda parima turundusteo valimise. Otsus küpseb 800 Eesti turundus-, müügi- ja tegevjuhi küsitlemise tulemusel. Teise vooru sõelale on jäänud viis 1999. aastal silma paistnud tegu, millest parim kuulutatakse välja detsembri alguses.

Tegija:- Radiolinja Eesti AS

Idee:- tooteidee ja kampaania sõnum pärineb Radiolinja Eestist, toote nimi ja turukommunikatsiooni ülesehitus reklaamibüroolt Kontuur Leo Burnett.

Eesmärk:- turuosa suurendamine, uute klientide võitmine. Radiolinja brändi emotsionaalsete väärtuste arendamine ja rõhutamine uue toote kaudu.

Kulutused:- kampaania kulutused on kokku 1,8 mln, reklaamikontaktihind 3,9 krooni.

Tulemus:- käesoleva aasta müügiprognoos ületati juba kolmandal nädalal. Enam kui 50% uutest klientidest on valinud Pointi. Reklaamitulemused (reklaami märgatavus jne) veel puuduvad, kuna kampaania kestab novembri lõpuni.

Tegija:- Saku Õlletehas

Idee:- algataja on Saku Õlletehase juhatuse esimees Cardo Remmel.

Eesmärk:- müüa 1999. aastal Saku on Ice'i kokku 1 mln liitrit.

Kulutused:- ei avalda

Tulemus:- praeguseks on kokku müüdud Saku on Ice'i ligi 3 mln liitrit, kusjuures toote kogumüük esimese kolme kvartali jooksul oli 2,7 mln liitrit.

Tegija:- Sinebrychoff Eesti AS

Idee:- silopallide kasutamise idee pärineb ASilt Agromeedia.

Eesmärk:- saavutada võimalikult suur kontaktide arv. Olla uudne ja huvitav ning väärtustada kampaaniat ka suhtekorralduse kaudu.

Kulutused:- Koffi silopallide reklaamikontakti maksumus on arvestuslikult 16 senti.

Tulemus:- kampaania reklaamikontaktiarv oli ligi 1/3 Eesti elanikkonnast. Sinebrychoff Eesti peab seda erakordselt heaks tulemuseks. Kampaania tekitas ajakirjanduses positiivset vastukaja.

Tegija:- AS Tartu Õlletehas

Idee:- valmis mitu aastat. Kõrvalelemendina kasutusel olnud kaubamärksai nüüd peaelemendiks. A.Le Coqi kaubamärk on juba kolm aastat registreeritud.

Eesmärk:- tutvustada tarbijale uut kaubamärki ja luua A.Le Coqile kõige parema maitsega õlle maine Eestis. Sellega seoses tõsta Tartu Õlletehase turuosa kodumaiste õlletootjate hulgas 1999. a alguse 13 protsendilt aasta lõpuks 20-le.

Kulutused:- 6,5 mln kr

Tulemus:- A.Le Coq saavutas kolme kuuga 67protsendise tuntuse. Tarbijad kiidavad A.Le Coq Premiumi head maitset. Tartu Õlletehase turuosa tõusis oktoobriks 26,8 protsendini.

Tegija:- Keskerakond

Idee:- töörühma juhatuse liik-med Edgar Savisaar, Peeter Kreitzberg ja reklaamifirma Idea AD esindaja Paavo Pettai.

Eesmärk:- võita 1999. aasta riigikogu valimised, saavutada vähemalt 100 000 häält.

Kulutused:- valimiskampaania maksis rohkem kui 7 mln krooni

Tulemus:- 28 kohta parlamendis (Eesti ajaloos suurim ühele parteile kuulunud kohtade arv riigikogus). Saadi 114 00 häält.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt