• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 03.12.99, 00:00

Premacy sai kogukama venna

Mõni aeg tagasi müüki tulnud Mazda Premacy sai endale MPV-nimelise suurema venna, mis pakub konkurentsi VW Sharanile, Chrysler Voyagerile Renault Espace'ile jt.
Uus Mazda MPV vahetas välja aastaid tootmises olnud vana MPV ja sarnaneb välimuselt Premacyle. Omavahel neid siiski naljalt segi ei aja, sest suuruse vahe on ilmne. MPV on Premacyst ligi pool meetrit pikem (45,5 cm), 12 cm laiem, 17,5 cm kõrgem, telgede vahe on 17 sentimeetrit suurem jne. Ainus, millega MPV väikevennale alla jääb, on kõrgus maapinnast: auto madalaim koht asub ligi sentimeeter maale lähemal kui Premacyl.
Seega on seitsmekohaline MPV oma madala põhjaga eeskätt väikebussi otstarvet täitev maanteesõiduk. Pika sõidu teeb mugavaks suur telgede vahe, pehmed käetugedega istmed, käepärane rool jms. Maanteesõidu kasuks räägib ka automaatkäigukasti puudumine. Mootor jookseb pöördesse väga lühikese ajaga ning juht peab linnasõidul pidevalt käikude vahetamisega ametis olema. Lisaks jääb ainus pakutav (2 l) mootorivariant täislastis autole veidi lahjaks, see omakorda tõstab linnas oluliselt kütusekulu (Autobildi testi järgi 1 liiter 100 km kohta rohkem, kui tehnilistes tingimustes märgitud).
MPV suurus laseb aga vabalt tunda end nii teisel kui kolmandal istmereal sõitjatel. Viimaste mugavusele on pandud eriti suurt rõhku. Soovi korral saavad tagaistujad lasta istme seljatoe kuni tagaluugini alla, lisaks on neil eraldi puhuriga soojendusradiaator, mida saab tagant reguleerida. Lisaruumi annavad lühikesed tagavedrud ja amortisaatorid, mille ülemine ots kinnitub auto põhja külge. Tänu sellele puuduvad MPV-l ruumi raiskavad mügarikud auto tagaosas.
Tagaistmete ja -luugi vahele mahub ka üskjagu pagasit, kokku 294 liitrit. Kui istmed kokku pakkida, saab MPV pagasiruumi muuta kuni 1600 liitri suuruseks ja vedada enam kui kahe meetri pikkuseid asju. Täiesti uus lahendus MPV -l on tagumised külgmised liuguksed. See teeb autosse sisenemise ja väljumise mugavaks eelkõige parklates, kus on suure ukse avamiseks vähe ruumi. Kolmandale istmereale pugemine eeldab siiski üksjagu vaeva ning keskmise istmerea äärmiste istmete kokkupakkimiseta see võimalik ei ole.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele