• OMX Baltic0,18%299,32
  • OMX Riga−0,33%890,19
  • OMX Tallinn0,29%2 060,9
  • OMX Vilnius0,01%1 204,65
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 100−0,57%8 924,88
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,18%299,32
  • OMX Riga−0,33%890,19
  • OMX Tallinn0,29%2 060,9
  • OMX Vilnius0,01%1 204,65
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 100−0,57%8 924,88
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 03.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Premacy sai kogukama venna

Mõni aeg tagasi müüki tulnud Mazda Premacy sai endale MPV-nimelise suurema venna, mis pakub konkurentsi VW Sharanile, Chrysler Voyagerile Renault Espace'ile jt.
Uus Mazda MPV vahetas välja aastaid tootmises olnud vana MPV ja sarnaneb välimuselt Premacyle. Omavahel neid siiski naljalt segi ei aja, sest suuruse vahe on ilmne. MPV on Premacyst ligi pool meetrit pikem (45,5 cm), 12 cm laiem, 17,5 cm kõrgem, telgede vahe on 17 sentimeetrit suurem jne. Ainus, millega MPV väikevennale alla jääb, on kõrgus maapinnast: auto madalaim koht asub ligi sentimeeter maale lähemal kui Premacyl.
Seega on seitsmekohaline MPV oma madala põhjaga eeskätt väikebussi otstarvet täitev maanteesõiduk. Pika sõidu teeb mugavaks suur telgede vahe, pehmed käetugedega istmed, käepärane rool jms. Maanteesõidu kasuks räägib ka automaatkäigukasti puudumine. Mootor jookseb pöördesse väga lühikese ajaga ning juht peab linnasõidul pidevalt käikude vahetamisega ametis olema. Lisaks jääb ainus pakutav (2 l) mootorivariant täislastis autole veidi lahjaks, see omakorda tõstab linnas oluliselt kütusekulu (Autobildi testi järgi 1 liiter 100 km kohta rohkem, kui tehnilistes tingimustes märgitud).

Artikkel jätkub pärast reklaami

MPV suurus laseb aga vabalt tunda end nii teisel kui kolmandal istmereal sõitjatel. Viimaste mugavusele on pandud eriti suurt rõhku. Soovi korral saavad tagaistujad lasta istme seljatoe kuni tagaluugini alla, lisaks on neil eraldi puhuriga soojendusradiaator, mida saab tagant reguleerida. Lisaruumi annavad lühikesed tagavedrud ja amortisaatorid, mille ülemine ots kinnitub auto põhja külge. Tänu sellele puuduvad MPV-l ruumi raiskavad mügarikud auto tagaosas.
Tagaistmete ja -luugi vahele mahub ka üskjagu pagasit, kokku 294 liitrit. Kui istmed kokku pakkida, saab MPV pagasiruumi muuta kuni 1600 liitri suuruseks ja vedada enam kui kahe meetri pikkuseid asju. Täiesti uus lahendus MPV -l on tagumised külgmised liuguksed. See teeb autosse sisenemise ja väljumise mugavaks eelkõige parklates, kus on suure ukse avamiseks vähe ruumi. Kolmandale istmereale pugemine eeldab siiski üksjagu vaeva ning keskmise istmerea äärmiste istmete kokkupakkimiseta see võimalik ei ole.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 5 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele