• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Premacy sai kogukama venna

    Mõni aeg tagasi müüki tulnud Mazda Premacy sai endale MPV-nimelise suurema venna, mis pakub konkurentsi VW Sharanile, Chrysler Voyagerile Renault Espace'ile jt.
    Uus Mazda MPV vahetas välja aastaid tootmises olnud vana MPV ja sarnaneb välimuselt Premacyle. Omavahel neid siiski naljalt segi ei aja, sest suuruse vahe on ilmne. MPV on Premacyst ligi pool meetrit pikem (45,5 cm), 12 cm laiem, 17,5 cm kõrgem, telgede vahe on 17 sentimeetrit suurem jne. Ainus, millega MPV väikevennale alla jääb, on kõrgus maapinnast: auto madalaim koht asub ligi sentimeeter maale lähemal kui Premacyl.
    Seega on seitsmekohaline MPV oma madala põhjaga eeskätt väikebussi otstarvet täitev maanteesõiduk. Pika sõidu teeb mugavaks suur telgede vahe, pehmed käetugedega istmed, käepärane rool jms. Maanteesõidu kasuks räägib ka automaatkäigukasti puudumine. Mootor jookseb pöördesse väga lühikese ajaga ning juht peab linnasõidul pidevalt käikude vahetamisega ametis olema. Lisaks jääb ainus pakutav (2 l) mootorivariant täislastis autole veidi lahjaks, see omakorda tõstab linnas oluliselt kütusekulu (Autobildi testi järgi 1 liiter 100 km kohta rohkem, kui tehnilistes tingimustes märgitud).
    MPV suurus laseb aga vabalt tunda end nii teisel kui kolmandal istmereal sõitjatel. Viimaste mugavusele on pandud eriti suurt rõhku. Soovi korral saavad tagaistujad lasta istme seljatoe kuni tagaluugini alla, lisaks on neil eraldi puhuriga soojendusradiaator, mida saab tagant reguleerida. Lisaruumi annavad lühikesed tagavedrud ja amortisaatorid, mille ülemine ots kinnitub auto põhja külge. Tänu sellele puuduvad MPV-l ruumi raiskavad mügarikud auto tagaosas.
    Tagaistmete ja -luugi vahele mahub ka üskjagu pagasit, kokku 294 liitrit. Kui istmed kokku pakkida, saab MPV pagasiruumi muuta kuni 1600 liitri suuruseks ja vedada enam kui kahe meetri pikkuseid asju. Täiesti uus lahendus MPV -l on tagumised külgmised liuguksed. See teeb autosse sisenemise ja väljumise mugavaks eelkõige parklates, kus on suure ukse avamiseks vähe ruumi. Kolmandale istmereale pugemine eeldab siiski üksjagu vaeva ning keskmise istmerea äärmiste istmete kokkupakkimiseta see võimalik ei ole.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Soome rublades ei maksa, firmad panevad ennast gaasikatkestuseks valmis
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.