• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 17.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõulukink vormelifännidele

Välimuselt ei erine 2-liitrise 16V-mootoriga Selespeed tavalisest Alfa Romeo 156st millegi poolest. Küll aga torkab vahe silma autosse istudes: roolirattal asub kaks klahvi, mis on tähistatud märkidega + ja -. Ühele vajutades saab käike suurendada, teisega vähendada. Millise käiguga viiest võimalikust on parasjagu tegemist, sellest annab märku armatuurlaual olev elektrooniline tabloo. Kui juhile ei meeldi käike nuppude abil vahetada, võib ta kasutada käigukangi. See töötab sarnaselt hypetronic-käigukastiga -- kangi korraks ettepoole lükates saab käike suurendada, tahapoole tõmmates vähendada. Samas on Selespeedil võimalus lasta ka autol endal käike vahetada. Piisab vajutada käigukangi kõrval asuvale nupule kirjaga «city», kui tööle hakkab automaatkäigukast.
Ehkki Selespeed on tavalisest 2-liitrisest autost 48 000 krooni kallim, on vormeli tüüpi superkäigukasti osatähtsus hinnas suhteliselt tühine. 332 900kroonise baashinnaga Selespeedi põhivarustuses olev automaatne kliimaseade maksab 21 000 krooni, lisaks on baashinnas elektrilised tagaaknad ja valuveljed. Kui nende hind maha arvestada, selgub, et superkäigukasti hind on vähem kui 10 000 krooni.
Ja ega palju baasvarustusele lisada olegi. Lisade loetelu piirdub laias laastus vaid katuseluugi, raadio, lisaturvapatjade ja metallikvärviga. Muu hädavajalik on olemas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuna tegemist on üsna erilise autoga, siis ei ole AS Itaalia Auto tellinud neid kümnete kaupa salongi seisma. On vaid üks näidismudel, millega saab teha proovisõitu. Kel kindel ostusoov, peab masina tehasest tellima ja nagu tellimuste puhul ikka, võtab sellisel juhul auto kohale jõudmine aega kuni kolm kuud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele