Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüüs parandab firma kliendisuhteid

    Klientide arvamust peavad oluliseks kõik firmajuhid, kuid seda selgitab oskuslikult vaid väike osa ettevõtteid.
    Oluline on teada klientide suhtumist ja arusaamist firma mainest, toodetest, müügitööst ja klienditeenindusest.
    Mercuri International OY konsultandi Magnus Enckelli sõnul on väga tähtis, et firma tippjuhtkond on uuringuga kursis. Kui uuringu viib läbi vaid firma müügi- või turundusjuht, siis juhtub sageli, et klientide arvamus on küll selgitatud, kuid mingeid muutusi see ettevõtte töös kaasa ei too.
    Osa ettevõtteid teeb klientide arvamuse uuringuid vaid seetõttu, et ka nende konkurendid nii käituvad. «Neil pole kavaski uuringu tulemusi kasutada,» tõdeb Enckell. Kui klient, kes pole ettevõttega rahul, näeb, et ka pärast tema arvamuse uurimist midagi ei muutu, suureneb tema rahulolematus veelgi.
    Klientide arvamuse uurimisel on ettevõtetele peamine saada teada paljude klientide hinnang. Kuna klientide aeg on enamasti väga piiratud ja neil on raske leida võimalust pooletunniseks vestluseks, siis on Magnus Enckelli arvates piisav küsitluselehtede kasutamine.
    Olenevalt ettevõtte tegevusvaldkonnast on klientide arvamuse ja vajaduste selgitamine erineva kestusega. Enckelli sõnul kulub näiteks nende firmal kliendiga ühenduse võtmisest koolituse läbiviimiseni paar kuud.
    Koolituse tulemuslikkust on tema arvates mõtet mõõta mitte enne kui aasta pärast koolituse toimumist. Selleks ajaks on muutused ellu rakendatud ning ettevõtted on neist ka esimesed kogemused saanud.
    - Ukrainas peetakse selliseid uuringuid seni veel eksootikaks. Professionaalseid uuringuid saavad endale lubada ainult rahvusvahelised suurfirmad, kellel on kogemusi ja vahendeid. Ukrainas kasutavad ettevõtted oma töös üldiselt kättesaadavaid informatsiooniallikaid: lehti, statistilisi ülevaateid, internetti.
    - Kuni praeguseni on klientide arvamuse uuringud firmadele küllalt uus mõte. Loomulikult juhul kui juhid mõtlevad müügi edendamisele, jõuavad nad küsimuseni: «Millised me paistame kliendi poolt vaadates?» Arvamusuuringute tähtsus hakkab suurenema.
    - Võib öelda, et uuringud pole väga levinud. Sageli piirduvad need statistikaga tutvumisega. Olukord on siiski muutumas ja üha rohkem firmasid püüab saada informatsiooni oma kliendi kohta. Eriti puudutab see välisfirmasid valdkondades, kus konkurents on väga suur.
    - Mõned ettevõtted püüavad klientide arvamust iseseisvalt teada saada. Professionaalselt tegeleb klientide arvamuse uurimisega paar-kolm firmat.
    - Täpselt on raske öelda, sest ma ei tööta analüüsi valdkonnas. Tundub, et klientidele arvamuse uuringud meeldivad. Kõik oleneb uuringu korraldamise meetodist ja vastajate motiveeritusest.
    - Eestis on väga erinevaid analüüse -- nii isetehtuid kui ka professionaalide tehtuid. Eriti palju uuritakse klientide arvamust kaubanduses. Analüüse tegevaid tugevaid firmasid on 3-4. Mõne firmajuhi arvates on kõige täpsem isetehtud uuring.
  • Hetkel kuum
Sirle Truuts: loome ettevõtjatele neljanda pensionisamba
Ettevõtjatele tuleks luua neljas pensionisammas ehk ettevõtja pensioni investeerimiskonto, kuhu on võimalik suunata aastas maksuvabalt vähemalt 10% kasumist, kirjutab koolitaja ja mentor Sirle Truuts arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ettevõtjatele tuleks luua neljas pensionisammas ehk ettevõtja pensioni investeerimiskonto, kuhu on võimalik suunata aastas maksuvabalt vähemalt 10% kasumist, kirjutab koolitaja ja mentor Sirle Truuts arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Helsingi IPOdroomil on sama vähe võitjaid kui Tallinnas
Meie alternatiivturgu First North hullutanud IPOdroom kasvatas börsi­ettevõtete arvu Soomegi alternatiiv­turul, kuid investorite õnnetuseks sarnaste tulemustega: vaid vähesed aktsiad on praeguseks plussis.
Meie alternatiivturgu First North hullutanud IPOdroom kasvatas börsi­ettevõtete arvu Soomegi alternatiiv­turul, kuid investorite õnnetuseks sarnaste tulemustega: vaid vähesed aktsiad on praeguseks plussis.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Soome tarbijad said kulutusteks veidi julgust juurde
Soome tarbijate kindlustunne on jaanuaris taastunud detsembri rekordmadalalt tasemelt, kuid see on endiselt väga nõrk, teatas Soome statistikaamet.
Soome tarbijate kindlustunne on jaanuaris taastunud detsembri rekordmadalalt tasemelt, kuid see on endiselt väga nõrk, teatas Soome statistikaamet.

Olulisemad uudised

Raadiohommikus: milline valimisloosung on kõige helisevam?
“Päästame Eesti!” Kelle käest?
“Päästame Eesti!” Kelle käest?

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.