Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüüs parandab firma kliendisuhteid

    Klientide arvamust peavad oluliseks kõik firmajuhid, kuid seda selgitab oskuslikult vaid väike osa ettevõtteid.
    Oluline on teada klientide suhtumist ja arusaamist firma mainest, toodetest, müügitööst ja klienditeenindusest.
    Mercuri International OY konsultandi Magnus Enckelli sõnul on väga tähtis, et firma tippjuhtkond on uuringuga kursis. Kui uuringu viib läbi vaid firma müügi- või turundusjuht, siis juhtub sageli, et klientide arvamus on küll selgitatud, kuid mingeid muutusi see ettevõtte töös kaasa ei too.
    Osa ettevõtteid teeb klientide arvamuse uuringuid vaid seetõttu, et ka nende konkurendid nii käituvad. «Neil pole kavaski uuringu tulemusi kasutada,» tõdeb Enckell. Kui klient, kes pole ettevõttega rahul, näeb, et ka pärast tema arvamuse uurimist midagi ei muutu, suureneb tema rahulolematus veelgi.
    Klientide arvamuse uurimisel on ettevõtetele peamine saada teada paljude klientide hinnang. Kuna klientide aeg on enamasti väga piiratud ja neil on raske leida võimalust pooletunniseks vestluseks, siis on Magnus Enckelli arvates piisav küsitluselehtede kasutamine.
    Olenevalt ettevõtte tegevusvaldkonnast on klientide arvamuse ja vajaduste selgitamine erineva kestusega. Enckelli sõnul kulub näiteks nende firmal kliendiga ühenduse võtmisest koolituse läbiviimiseni paar kuud.
    Koolituse tulemuslikkust on tema arvates mõtet mõõta mitte enne kui aasta pärast koolituse toimumist. Selleks ajaks on muutused ellu rakendatud ning ettevõtted on neist ka esimesed kogemused saanud.
    - Ukrainas peetakse selliseid uuringuid seni veel eksootikaks. Professionaalseid uuringuid saavad endale lubada ainult rahvusvahelised suurfirmad, kellel on kogemusi ja vahendeid. Ukrainas kasutavad ettevõtted oma töös üldiselt kättesaadavaid informatsiooniallikaid: lehti, statistilisi ülevaateid, internetti.
    - Kuni praeguseni on klientide arvamuse uuringud firmadele küllalt uus mõte. Loomulikult juhul kui juhid mõtlevad müügi edendamisele, jõuavad nad küsimuseni: «Millised me paistame kliendi poolt vaadates?» Arvamusuuringute tähtsus hakkab suurenema.
    - Võib öelda, et uuringud pole väga levinud. Sageli piirduvad need statistikaga tutvumisega. Olukord on siiski muutumas ja üha rohkem firmasid püüab saada informatsiooni oma kliendi kohta. Eriti puudutab see välisfirmasid valdkondades, kus konkurents on väga suur.
    - Mõned ettevõtted püüavad klientide arvamust iseseisvalt teada saada. Professionaalselt tegeleb klientide arvamuse uurimisega paar-kolm firmat.
    - Täpselt on raske öelda, sest ma ei tööta analüüsi valdkonnas. Tundub, et klientidele arvamuse uuringud meeldivad. Kõik oleneb uuringu korraldamise meetodist ja vastajate motiveeritusest.
    - Eestis on väga erinevaid analüüse -- nii isetehtuid kui ka professionaalide tehtuid. Eriti palju uuritakse klientide arvamust kaubanduses. Analüüse tegevaid tugevaid firmasid on 3-4. Mõne firmajuhi arvates on kõige täpsem isetehtud uuring.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.