• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,59%5 785,11
  • DOW 300,95%42 479,16
  • Nasdaq 0,48%18 270,04
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,12
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,59%5 785,11
  • DOW 300,95%42 479,16
  • Nasdaq 0,48%18 270,04
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,12
  • 24.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parkimiskorraldus on pealinnas paigast ära

Parkimist Tallinna kesklinnas on aegade jooksul üritatud korraldata küll nii- küll naapidi, küll ühes või teises vormis selle eest raha küsides, küll erinevaid firmasid selleks rakendades, küll parkimist (vanalinnas) sootuks keelates. Probleem on püsti endiselt.
Äripäeva arvates tuleb parkimistasu võtmine pealinna kesklinnas väljaspool tasulisi parklaid lõpetada, kuni pole välja töötatud korralikult toimivat parkimiskorda.
Kardetakse, et parkimistasu kaotamise järel autod ummistavad kesklinna. Omal ajal selle vältimiseks tasulise parkimise tsoon sisse seatigi. Peagi kaks korda kallinev ühistranspordipilet paraku inimesi autost trammi ümber istuma ei meelita.
Liikluse reguleerimine parkimishinnaga, tehes parkimise hästi kalliks, on vaid üks võimalus kesklinnast autod eemal hoida. Paraku ei ole suurt vahet, kas kesklinn ummistub autodega raha eest või tasuta. Kel on linna keskuses töökoht või asju ajada, sõidab ja pargib seal ikka. Seda enam, et valitseb tegelikult tobe olukord, kus kesklinnas on justnagu kehtestatud tasuline parkimine, ent see ei toimi.
Seadusandliku segaduse tõttu ei juhtu mitte midagi, kui tasulises tsoonis parkinud sõidukijuht pileti nahaalselt ostmata jätab. Parkimiskontrolör võib küll kirjutada trahvikviitungi, ent selle saab rahuga maksmata jätta, kuna sunnimehhanism puudub. Kui veel ülemöödunud aastal ei saanud enne trahvi äramaksmist autoregistri kaudu ühtegi tehingut sooritada, siis pärast õiguskantsleri sekkumist toona kehtinud parkimisseadus enam ei kehti.
Ka täitevametnikel ei ole otsest kohustust liikluskorralduskeskuse töötajate määratud trahve sisse nõuda, kuigi see algselt nende ülesandeks plaaniti. Maadejagamine kontrolöride ja täitevametnike vahel on trahvi maksmise muutnud põhimõtteliselt vabatahtlikuks. Ja vabatahtlikud, keda oli läinud aastal vaid neljandik trahvikviitungisaajaist, on nüüd tänu oma aususele üpris totrasse olukorda seatud.
Kui parkimise eest juba raha tahetakse, peab selle maksmine olema ka võimalikult mugavaks tehtud. Mida mugavam ja lihtsam on mingi teenuse eest tasumine, seda meelsamini seda tehakse. Mobiiltelefoni abil saab juba kokakoolatki osta. Usutavasti ei ole ületamatu raskus sarnast süsteemi lähitulevikus ka parkimise puhul kasutama hakata.
Linn peaks rohkem soodustama parkimismajade kasutamist, motiveerima uute kinniste tasuliste parklate juurdeloomist, selle asemel et kuulutada lihtsalt mingi ala tasuliseks tsooniks. Ja -- last but not least -- liiklust reguleeritakse liiklusmärkidega. Nende eiramise eest karistamine ei ole enam parkimiskontrolöri, vaid politsei töökohustus. Politseiga maadejagamine ei ole aga ühegi liikleja-parkija lemmiktegevus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele