Suusatalve suurürituse, sel nädalavahetusel toimuma pidanud Tartu maratoni korralduskomitee võttis loobumisotsuse vastu teisipäeval.
«Sisuliselt hävib iga tunniga kilomeeter suusarada,» iseloomustab klubi Tartu Maraton juhatuse liige Alar Arukuusk teisipäeva õhtul väsinud häälel plusskraadide ja lõunatuule toimet.
Worldloppeti peasekretäri, haridusministeeriumi asekantsleri Madis Lepajõe kinnitusel on läbi ajaloo ilmastiku tõttu vähemalt korra ära jäänud kõik Worldloppeti etapid. Sellest hoolimata pole Tartu maraton end kindlustanud, korraldajate sõnul oleks see kallis ja suurendaks osavõtutasu.
Tartu maratoni eelarve on 3,5 miljonit krooni, millest 1,9 miljonit krooni moodustavad rahalised tulud ja ülejäänu materiaalne abi sponsoritelt.
Arukuuse hinnangul on 90 protsenti kulutustest juba tehtud. «Suurem osa sellest on nüüd olematuks sulanud,» tõdeb ta.
Arukuusk kardab, et järgmise maratoni eel võib tekkida raskusi sponsoritega. «Neil jäi ju osa reklaamist tänavu saamata.»
Maratoni ühe peasponsori, Ühispanga avalike suhete juhataja Eero Raun peab lume puudumist siiski paratamatuseks ja avaldab lootust, et koostöö Ühispanga ja maratoni korraldajate vahel jätkub.
Tartu maratonil osavõtjate ees kohustusi ei ole. Maratonile registreeruja oli teadlik, et maratoni ärajäämisel korraldajatest mitteolenevatel põhjustel osavõtumaksu ei tagastata.
Ligi 3500 registreerinud maratonisõitjalt laekus osavõtumaksu 0,8 miljonit krooni. «Osavõtjail on võimalus saada rinnanumbrid ja märgid suveniiriks,» lohutab Arukuusk.
Ligi paarkümmend korda Tartu maratonil osalenud Tartu linnavalitsuse kantselei juhataja Madis Saluveer ütleb, et loomulikult oli ta teadlik riskist kaotada raha. «Korraldajad võiksid pärast kokkuvõtete tegemist avalikustada, milleks ja kui palju konkreetselt osavõturaha kulus,» avaldab Saluveer siiski soovi.
Otepää vallavanema Riho Raave hinnangul annab maratoni ärajäämine nende kandile nii moraalse kui materiaalse tagasilöögi. «Kui sajab lund, sajab ka raha,» näitlikustab Raave.
Tiit Vähile kuuluva Pühajärve puhkekodu juhataja Jüri Korgi sõnul on maratoni kui Otepää reklaamürituse ärajäämisel rahalisest kaotusest tunduvalt olulisem kaudne kaotus. «Info jookseb laiali, et meil lund pole ja see on kahjulikum kui ühe ürituse kaotatud kliendid,» lisab Kork.