24. september 2000
Jaga lugu:

Kui levinud on e­asjaamine teie firmas/asutuses?

Meil on ta väga levinud. Sellele on ilusaks finaaliks olnud valitsuse elektrooniline istung. Mis puudutab valitsuse istungi materjalide ettevalmistamist, siis selles on tehtud küll väga suur samm edasi.

E-asjaajamise eelisena näen eelkõige kiirust. Aeg on kõige tähtsam faktor. See kui me oleme siin vabanenud kuhjast paberitest, siis me võime seda rahas mõõta ? see raha on ka väga suur. Aga me ei saa öelda ju, et arvuti oleks odav. Nii et eelkõige mõõdaks aega ja läbi aja siis raha.

Turvalisus? Küsimus on selles, kui turvaline ta peab olema. Kui me oleme seda meelt, et kas valitsuse istung oleks jälgitav elektrooniliselt kõigile, siis me ei pea väga suuri ponnistusi tegema, et teda pragu turvata ja varjata. Me liigume avalikustamise poole samm-sammult. Hetkel veel peame teda turvama.

Me oleme ikka seda suunda mööda edasi läinud. Pangaga me töötame elektroonilisel teel, paraku maksuametiga veel nii kaugele ei ole jõudnud. Ta teeb inimesele töö natuke mugavamaks. See on ka kiirem. Nt kui ei olnud elektroonilist suhtlemist pankadega, oli pangas vaja rohkem käia. Ajakulus on kokkuhoidu, töö on kiirem.

Turvalisus on omaette teema. Mulle tundub, et selles osas on kindlasti vaja taset tõsta. Muidugi ? ei suhtle ju maksuameti ja pankadega tippjuht ise. See eeldab, et peab olema majasisene töökorraldus niimoodi paika pandud, et tippjuhile on jälgitav, kuidas need protsessid toimuvad. Aga see on igal pool ettevõttesiseselt korraldatav, ma usun.

Me ajame oma igapäevase tegevuse põhiliselt elektroonselt ja mitte ainult väljapoole, ka firma sees käib väga palju elektroonset asjaajamist. Selleks, et säilitada rahulik töömiljöö ? sa ei pea inimest tööst välja kiskuma.

Väljapoole, väga ametlikud asjad, nagu tellimused, ostud jm, siin me oleme siiani pidanud joont, et meil peab olema originaalarve ja -materjalid olemas. Me saadame nt väiksemaid pakkumisi elektroonselt ja postiga läheb originaal järgi.

ÄPs oli hiljuti küllalt selge kirjeldus sellest, kuidas on juba praegu võimalik saata neid ka täiesti elektroonselt ? kui minule tuleb kuskilt e-arve, siis mina aktsepteerin selle oma allkirjaga. Kuna mul on firmas allkirjaõigus, sellega tunnistan arve õiguspäraseks ja see läheb maksmisele. Nii et täna võiks ju elektroonne arveldus täiesti käia. Kui maksuamet ka tunnistab, et selline toimimine on õige. Meie küll ei ole veel niimoodi teinud.

Jaga lugu:
Hetkel kuum