Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laiendatud garantii jõuab turule
Extended warranty ehk laiendatud garantii on Marsh & McLennan Eesti tegevjuhi Kristo Ristikivi sõnul mujal maailmas väga populaarne. Veebruari lõpuni testteenusena ja seejärel tavalise lisateenusena pakutav ProMobile loob mobiiliomanikule võimaluse saada lisakaitset tehnilise rikke, varguse ja õnnetusjuhtumi puhul.
EMT turundusdirektor Jüri Teemant selgitas, et kuumakseline lisateenus on mõeldud eelkõige turvalisust hindavale liikuva tööviisiga inimesele, kellele mobiiltelefoni pidev kasutamine on eluliselt ja äriliselt hädavajalik.
?Tulevikus laieneb teenus kindlasti ka müügiautomaatides ja kontrollimisseadmetes olevatele terminalidele,? lisas Teemant.
Mobiilioperaator on seadnud eesmärgiks varustada hiljemalt kahe tööpäeva jooksul pärast vargust või õnnetusjuhtumit teenuse tellinud klient uue mobiiltelefoniga. Kuid seda ainult Eestis ? roaming-maades mobiiltelefone kätte ei toimetata.
Maailma suurima kindlustusmaaklerfirma Marsh Eesti esindus on seni tegelenud põhiliselt suurte ja keskmiste ettevõtete kindlustusküsimuste terviklahendustega. Tegevjuht Kristo Ristikivi arvates on laiendatud garantii lisaks kliendi turvalisuse tõstmisele ka hästi töötav turundusvõte.
Tõenäoliselt hakkavad sellist teenust pakkuma ka meie automüüjad ja kodumasinatega kauplejad. Tavaliselt võtavad sellise lisateenuse pakkumise enda peale suuremad kauplusteketid, mitte konkreetsed tootjad.
Ristikivi hoiatab, et laiendatud garantiil põhinev teenus tuleb enne väljakäimist väga hoolikalt läbi mängida.
Teenuse mõte on pakkuda kliendile kindlustunnet ja häda korral probleemid kiirelt lahendada. ?Korraliku eeltööta võib mugavana näiv teenus tegelikkuses venida ja kliente mõttetult, kümnete paberitega jooksutada,? teab Kristo Ristikivi varitsevaid ohte.
Laiendatud garantii pakub kliendile üht võimalust riske maandada. Kas teenus muutub edukaks või mitte, jääb veel lahtiseks. Eksklusiivse telefoniga eraklient võtab selle tõenäoliselt vastu. Väheusutav, et seda teenust ostavad inimesed, kellel on 1000?3000 krooni maksev telefon.
Kui vaatame firmat, kus on 20 töötajat ja neil kõigil on tööandja antud ca 2500 krooni maksvad telefonid, muutub küsitavaks, kas on mõttekas tasuda 20×59 kr kuus. Lisaks kuumaksule peab klient tasuma varguse puhul ka omavastutuse osa, mis on 300 kr. Teeb ju kuumaks juba kahe-kolme kuuga uue telefoni hinna ja kui tihti inimene ikka satub varguse või röövimise ohvriks. Kindlustusteenus ei kata kahju, kui te unustasite oma telefon kuhugi või kui see lihtsalt libises taskust välja.
Teenus on olemas ja kindlasti tekivad kasutajad. Küsimus on selles, kui palju neid kliente on ja kas selle teenuse hind on õige või peaks see sõltuma ka telefoni hinnast, nagu autodel kaskokindlustus.