Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pariis pakkus maailmale uuendusi
Paari nädala eest alanud Pariisi auto-näitus üllatas maailma tõelise uudistelaviiniga. Ja sugugi mitte tont-teab-millal tulevate kontseptautode, vaid juba lähikuudel müügisalongidesse jõudvate mudelitega.
Ülimenuka Peugeot 206ga võrreldes ajale jalgu jäänud Peugeot 306 saab juba loodetavalt kevadel järglase, mis hakkab seniste andmete kohaselt kandma nime Peugeot 307. Ehkki tootmisküpset 307 pole keegi näinud, on alust arvata, et see tuleb paljuski sarnane just Prométhéega. Kindlasti ei saa tal olemakülgmisi liugauksi jms, kuid igatahes on lootust, et Peugeot toob esimesena rahva sekka juba aastaid näitustel tiirelnud tulevikuautodele sarnase sõiduki.
Uuenenud Mondeoga loodab Ford saada sama edukaks kui paljudes riikides Focusega. Kas see tal õnnestub või ei, näitab aeg, igatahes on juba järgmise kuu alguses oodata Eestisse esimesi uusi Mondeosid. Tegemist pole mitte pealiskaudse värskendusega, vaid põhjaliku uuendusega, mis hõlmab nii sisemust kui ka välimust, lisaks saab Mondeo valiku uusi mootoreid, mis sisaldavad nii diisel- kui bensiinimootoreid, neist võimsaim on 2,5-liitrine V6, mis arendab võimsust 170 hobujõudu.
Võrreldes Eestis ülisuure populaarsuse saavutanud eelmise Honda Civicuga on uus mudel täiesti klass omaette. Pariisis esmaesitletud viieukseline Civic saab lähiajal lisaks neljaukselise sedaani ja kaheukselise kupeevariandi, tuleval aastal läheb tootmisse ka kolmeukseline Civic. Eesti teedele loodavad siinsed Honda-müüjad tuua esimese uue Civicu tuleva aasta alguses.
Arvestatav lisa väikeautode turule. Samuti järgmiseks kevadeks Eestisse jõudvat Suzuki Ignist peavad Japauto esindajad arvestatavaks müügihitiks. Suzuki nimetab Ignist multi-compact-autoks ehk suurendatud mahuga väikeautoks, mis on suuteline ka maastikul liiklema. Nimelt hakatake Ignist tootma kolmes variandis: viie- ja kolmeukselise esisillaveoga ning viieukseline nelikveoga.
Ka uus Laguna on auto, mis ei sarnane oma eelkäijale mitte ühestki otsast. Igatahes tõotab ta kujuneda üheks tõsiseks konkurendiks keskautode liidritele, seda enam, et mootoreid on uuel autol koguni kaheksa. Eestisse peaks Laguna II jõudma 2001 aasta alguses.
Võrreldes oma põhikonkurendi Ford Mondeoga, ei läbinud Passat nii tõsist uuendust. Küll aga on pikenenud auto esiosa, vahetatud tuledepaneelid nii ees kui taga ning uuendatud salongi, laiendatud mootorivalikut. Autot on Eestisse oodata kas detsembris või jaanuaris.